Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med en god og enkel oppskrift på ostekake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 pk mariekjeks

200 g smør -----> knuses og blandes sammen (ikke smelt smøret)

1 putt fløte

2 ts vaniljesukker

1,5 dl sukker -----> fløte, sukker og vaniljesukker til krem

250 g tine kremost naturell

1 bx creme fraiche ----> ost og creme fraiche blandes sammen.

2 pk gele (akkurat den smaken du liker best!!)

Lag den ene gelepakka, og avkjøl den litt så den ikke er så varm. (egentlig lurt å begynne på geleen, så er den passe når resten er ferdig!). Trykk kjeksemassen ut i ei springform (24 cm) - jeg pleier å ta ut bunnen, og legge ringen rett på et fat og trykker ut deigen der! Sett kaldt.

Bland kremen med ostemassen, og bland i geleen litt etter litt. Hell dette over bunnen og sett til avkjøling. Avkjøl minst 3 timer.

Kos så opp den andre gelepakka, avkjøl den litt og hell over kaka. Avkløles igjen et par timer!

Denne synes jeg er suuuupergod, og veldig enkel å lage! Kan minst lages dagen før, sår også med 2 dager før;)

Møllerens ostekake er supergod og enklere går det ikke an å få det:-) Jeg pleier å ha gele på toppen av den...Den er ikke så mektig som enkelte av ostekakene har en tendens til å bli...

Annonse

1 pk bixit kjeks

ca 100 gr smeltet smør(eller litt mer)

Bland smeltet smør med knuste kjeks, legg dette i bunnen av en form.la det stivne

1 fløte

1 boks rømme

1 boks philadelphia

1 pk gul gele

Pisk fløte til krem, tilsett rømme+ philadelphia ost.

Kok opp halvparten av vannmengden som står på gele pakka, tilsett gele..avkjøl til lunka...så heller du geleen i den rømmen, kremen, philadelphiaosten,. Pisk til det blir glatt...

Hell dette over kjeksen...La stivne(tar litt tid)

Tilslutt lager du gele med halvparten av vannmengden som står på pakka...Avkjøl og hell over det hvite...

rød gele til toppen

Denne er helt fantastisk:-D

Digestive kjeks

Smeltet smør

Lag bunnen så tykk du vil, alt etter hvor mye kjeks du bruker

Pisk krem av 1 pk fløte

Rør sammen:

2 pk kremost med mandarinsmak

2/3 pk rømme

1 pk med sitrongele (laget med 2,5 dl vann)

100 gram melis

Vend så inn i kremen og hell det over bunnen. La stivne noen timer i kjøleskapet før du har valgfri gele på toppen, viktig at den geleen er litt avkjølt før du heller den på kaka. Lag den med 2,5 dl vann så lokket ikke blir så tykt:-)

Takk for svar! Har allerede kjøpt inn mandarin kremost, rømme og sitrongele, lurer på om jeg skal prøve meg på Sugarbell sin, er svak for digestive kjeks!! :-)

Regner med at det er ok å lage dagen før siden det skal stivne? Skal ha barnebursdag kl 14 med 20 gjester, så da er det greit med alt som kan gjøres i forveien! (Dette er kake for de voksne, bare for å understreke det... Skal ha sjokkiskake også!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...