Gidder ikke! Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 3 år og ingenting er bra nok, jeg blir nærmest gal når det holder på. Håper denne fasen er er kort altså. Enten er han helt i sin egen verden, hører ikke og bare soser eller så er det NEI og IKKE. Dagen i dag har hittil gått som dette: I senga: "Du MÅ lese bok, mamma (akkurat åpnet øynene, ikke heelt klar for ordre enda) Når han må vente litt, full hyling og SUTRING. Inne på badet: "Du må løfte meg på potta, vil ikke gjøre det selv" Jeg sier at han kan snakke på en annen måte og at jeg vil han skal sette seg på potta selv, siden han klarer det fint. "NEEEEEI!, da tisser jeg PÅ meg altså!" Litt senere: Jeg sier at det hadde vært fint å gå en tur på butikken sammen å kjøpe fersk brød til frokost, han svarer: "da vil jeg ha is!" Jeg forklarer at vi ikke skal spise is til frokost osv, igjen, FULL tilting. (Puh, svett) Frokost: "Det er lørdag, da skal jeg ha godteri!" Igjen, forklarer, godteri er senere, nå er det frokost, spør om han vil hjelpe til å dekke på bordet. Han ligger på gulvet og hyler og jeg dekker på selv. Så er jeg ferdig og han skriker videre: "JEG skulle jo dekke på!" Jo takk:oP Dette var sikkert ikke en tredjedel av alt det koselige samspillet vårt denne morgenstunden, håper at vinden snur resten av dagen! Andre som har litt intense unger om dagen?
Pellepan07 Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 så utrolig bra å høre at det ikke bare er her det slites med en tre-åring!!trengte så utrolig å høre at det er flere i "samme båt" som meg akkurat nå! helt utslitt allerede, vi har vært oppe nå i 3 timer, og alt er galt i verdenen til gutten. "jeg vil ha grøt", når han så får det så er det "jeg vil ikke ha grøt","vil ha juice" "vil ikke ha juice" roper for å vekke lillesøster, vil ikke vaske seg, osv osv. han har strekt strikken til mamman sin vel langt i dag, og nå måtte jeg bare sette meg ned med en kaffekopp for å "roe nervene" littegrann slik at jeg ikke sprekkker:) det beste hadde nok vært om han sov et par timer til nå, men det er nok kun i mammas lille drømmeverden det skjer tror jeg:) lykke til videre i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå