Gå til innhold

Er litt morsmelk bedre enn ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en sønn i begynnelsen av mars og har siden fødselen hans pumpet melk og gitt på flaske(han er født for tidlig) Men nå begynner melka mi og ta slutt. har prøvd alle mulige råd.. Men får jo fortsatt ut noe. Litt er vel bedre enn ikke noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, litt er bedre enn ingenting :-) Antistoffene blir mer konsentrerte i melka når det er mindre av den og dessuten er morsmelk bra for fordøyelsen også i små mengder pga enzymene. Flink du er som pumper!

Skrevet

Så godt å høre :) Da er det bare å pumpe på :)

Skrevet

Ja.

Jeg fikk ikke til å amme, og pumpet masse. Mot slutten var det bare snakk om en liten skvett kanskje 20 mililiter eller noe) om dagen, men jordmor var tydelig på at selv den lille skvetten hadde en funksjon.

Skrevet

Ja hver dråpe teller :-) Jeg pumpet i 3 måneder ca, men det var bare småskvettene i grunn. Men jeg likte tanken på at babyen i det minste fikk i seg litt. Nå i ettertid angrer jeg en smule på at jeg sleit sånn med det, men gjort er gjort. Ikke slit deg ut.

Flink du :-)

Skrevet

Jeg ser du skriver at du har prøvd alt, men tar babyen puppen?

Ja la til vesla først før jeg pumpet, ettersom hun stimulerer mye bedre enn det pumpa gjør og starter utdrivningen.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor for tidlig gutten din er født, men jenta vi er født i uke 31. Jeg gjorde som deg og pumpet, men når hun var fem uker gikk vi over til amming. Men det kommer helt an på om han har fått sprøyte/kopp eller flaske så klart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...