Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Far til barnet mitt har alkoholproblem. Drikker ikke ofte, men til gangs når han setter i gang. Gjerne en hel helg..Kan gå ett par måneder til neste kule,at han oppfører seg fint innimellom. Han er flink som pappa og med barnet vårt, og tror ikke han har drukket med barnet tilstede.Men han bryter avtaler pga fyll,plutselig får ikke jeg tak i han osv. Har sett meg ganske lei på dette. I tillegg begynner barnet å bli større og forstår mer etterhvert. Jeg blir stående igjen og må bortforklare far gang på gang. Barnet blir lei seg når det ikke kan dra til pappaen sin som avtalt... Far vil ikke erkjenne problemet sitt..Er det noe jeg kan gjøre?! kan jeg nekte han å ha barnet til at han gjør noe med problemet?? Vet ikke hva jeg skal gjøre....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Ingen som har tips, råd eller noe å komme med? er ganske desperat..Har vært i kontakt med familievernkontoret noen ganger siden i fjor sommer, men føler jeg får lite forståelse for problemet. Så lenge barnefar ikke drikker når han har barnet er det bra. Men hva han gjør ellers er liksom ikke mitt problem..Greit nok det,men han bryter tross alt avtaler pga fyll. Det kan ikke jeg tolerere mer. Skal faktisk snakke med helsesøster om det snart, i forhold til oppførsel på barnet etc. Og hva skal jeg si til barnet når det ikke kan dra til far likevel?? veldig vanskelig situasjon for oss...Kanskje jeg får noen råd hos helsesøster,håper det... Har tenkt litt på om jeg skal prøve å få full foreldrerett...men vet ikke helt. Og er det evt. vanskelig?! Håper noen svarer.. Tror ikke jeg er den eneste som sliter med et sånt type problem...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Hei:) Elsker du han lengere? Synes du oppførselen hans er verdt å sitte hjemme alene med barnet, eller syns du at du og barnet ditt er viktigst? Jeg vet nok svaret på det siste spørsmålet, men det er faktisk noe du er nødt å ta opp med deg selv. Jeg skal svare så fort du svarer mine spørsmål:)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Det er slutt mellom oss og har vært det lenge.. Jeg skrev vel ikke det direkte. Vi hadde en liten periode der vi kanskje ville prøve på igjen, men det ødela han.. Så det er ingen kjangs for noe mer der. Men han bryter avtaler vi har pga. fyll, og det går ikke lenger.. Jeg er veldig frustrert og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere situasjonen.. Hadde vært greit å høre fra andre med lignende problem,hva har dere gjort,har dere aleneomsorg osv. Og hva skal til for å få full foreldrerett? føler at det er et tungt steg å ta...men at det kanskje kan være nødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå