Gå til innhold

Er det noen som kan anbefale en paraplytrille/reisevogn til barn på 7/8 mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Vi skal til Spania om noen uker (for å gifte oss-jippi*s*). Da skal vesla være med, og tenkte at jeg skulle kjøpe en litt mindre og lettere vogn enn den vi har nå (Teutonia spirit... hvis jeg husker riktig). Har vært inne på nettsidene til Barnas hus og Babyshop, men fant ingen jeg falt for sånn med en gang. Har heller ikke lyst til å bruke mange tusen kroner på en vogn som sannsynligvis ikke skal brukes så mye.

Er det noen som har tips til en liten og lett trille man kan ta med seg på tur?

Skrevet

Gutten vår var 7 mnd første gang vi skulle på ferie, så det var viktig med en god reisestrille som har full liggestilling siden han jo kom til å sove i den mens vi traver rundt på sightseeing. Som dere ønsket vi heller ikke å bruke flere tusen på noe som ikke skulle brukes på annet enn ferier og evt kjøpesenterturer. Valget falt på Carena Easy fra Barnas Hus. Den koster vel vanligvis ca 800 kr, men vi kjøpte den på salg til 600. Veldig fornøyd med den vognen. Full liggestilling, god kalesje og pluss for at den har stor og romslig handlekurv. Man har gjerne med seg en del når man er ute og går på ferie, og vi shopper også noe så veldig greit å kunne ha alt sammen der og ikke bære på noe som helst. Også praktisk med en lomme med borrelås bakpå til å ha lommebok o.l. lett tilgjengelig, samt at den har koppholder, men dette er jo bare bonus og ingen nødvendighet. Veldig enkel å legge sammen, tar liten plass sammenlagt og er lett (veldig greit da det viste seg at en god del T-banestasjoner der vi var ikke hadde heis, så vi måtte bære vognen opp og ned trapper).

Skrevet

Se på barnevogndebatten.Jeg starta en tråd der og fikk mange gode tips

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd den selv altså, så arreseter meg gjerne, men jeg fikk høre av mange at Carena Easy hadde litt dårlige hjul? At den var vond å kjøre og svinge med...

Jeg fikk anbefalt BabyTravel Icon Sport i en annen tråd her en gang (finner den ikke igjen nå)

Skrevet

Gratulerer forresten :o) :o)

Skrevet

Synes ikke den er vond å kjøre/svinge med. Hjulene begynte å knirke etter noen uker, men det var bare å smøre og siden har vi ikke hørt knirking på over et år.

Skrevet

Vi har også Carena Easy og er SUPER fornøyd med den. Lett og slå opp og ned. Kanskje litt stor sammenlagt, men helt greit.

Kalesjen omsllutter halve vognen, slik at ungen ligger godt beskyttet inni vognen når den ska sove.

Synes den er veldig enkel å trille. Mye bedre enn andre paraplytriller jeg har prøvd.

Også våre hjul begynte å knake/pipe litt etter 1-2uker, men det var bare å smøre, å siden da har det ikke vært lyd i den.

Den er godt brukt i snart 2 år, og er fortsatt like bra :)

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt reisetrille, og vi endte på en som heter 4Me Copenhagen(tror jeg det var?). Har ikke hatt den så veldig lenge enda, men så langt er vi veldig fornøyde:)

Det jeg synes er bra med den er at det er tilnærmet full liggestilling, så snuppa sover kjempegodt i den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...