Gå til innhold

Dere som ble klippet under fødsel: Se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå fire uker siden fødsel og jeg har forsatt ganske vondt. Det svir fremdels litt når jeg tisser, samt at arret kjennes veldig klumpete ut.

Hvordan er/var det hos dere?

Skrevet

Jeg ble klippet under fødselen.

Jeg hadde ikke vondt så lenge men det var ubehageig og det svidde når jeg tisset. Men det er gått over nå litt over 6 uker siden. Kjenner fremdeles arret, men det er ikke så klumpete som det var :)

Skrevet

Jeg ble klippet under fødselen og fikk en innvendig ruptur i tillegg, så ble sydd på operasjonssal etterpå. Jeg hadde skikkelig vondt og brukte smertestillende i 5-6 uker etterpå. Hadde vanskelig for å både stå, gå og sitte. Men det ble heldigvis bedre etterhvert. Arret kjentes rart ut, men straks siste stinget forsvant etter 6 uker ble det bedre. Hvis jeg kjenner godt etter kan jeg kjenne arret, men jeg kan ikke se det i speil, og jeg har heller ikke noe problem med arret i ettertid. Etter ca 3 mnd føltes alt som normalt igjen.

Skrevet

Husker det sved litt til å begynne med og at det føltes litt stramt i området hvor det var sydd. Men etter 3-4 uker var det ganske så normalt igjen :-)

Skrevet

Fødte også for 4 uker siden. Arret er godt synlig og klumpete som du sier. Har hatt lite smerter den siste uka egentlig.

Denne gangen revnet jeg, men husker fra forrige fødsel da jeg ble klippet mye at det tok enda lengre tid før smertene ga seg.

Skrevet

Ble klippet med førstemann og hadde kjempevondt i en mnd etterpå. Holdt på å svime av hver gang jeg skulle bommelomme. Men det ble helt fint etterpå, så det grodde seg til etterhvert.

Skrevet

Jeg hadde også fryktelig vondt i litt over 4 uker etter fødselen.. Klarte nesten ikke å gå eller sitte.. Husker jeg smurte på en krem jeg fikk av mamma som var bedøvende, det var helt himmel i forhold =)

Skrevet

jeg ble klippet,men har ikke hatt noe vondt det etterpå eller svidd når jeg har tisssa.Var litt stivt og ømt en uke etter fødselen med det gikk over..

men 1,5 år etter så svir det fremdeles under samleie:(

Skrevet

Jeg fødte for 4 uker siden, og etter 2 uker kjente jeg ikke lenger til såret i det hele tatt.

Arret ser du ikke med mindre du leter etter det og er fint uten noen spesielle klumper.

Jeg forsøkte faktisk samleie for første gang i går. Da selvfølgelig med kondom og glidekrem. Jeg fikk ikke vondt i arret, men på den andre siden hvor jeg ikke ble klippet faktisk!! jeg har fra før vært veldig trang, så mest sannsynlig har jeg nå blitt litt for trang og dette må tøyes ut igjen!! Håper det går over kjapt fordi det var ikke behagelig, det presset!

Skrevet

jeg ble klippet under fødsel. Jeg var inn og ut på gynekologisk poliklinikk i løpet av di to første ukene etter fødsel. Jeg hadde litt vondt når jeg tissa, men huser ikke hvor lenge. Det verste var bommelomming :s

Jeg har faktisk enda vondt vanskelig å forklare hvor men ikke vondt i verken arr eller åpning. Men litt mer innvendig kan men vel si... Det som er vondt er etter at jeg har vært på do, etter jeg har tissa så kniper jeg automatisk igjen å det er vondt... Legene mener det ikke er noe galt, men vet ikke hvor lenge dette vil vare. Å det er 11 uker siden jeg fødte...

Beklager detajene...

Skrevet

Takk for svar :-) Ser at det ikke er helt unormalt at det fortsatt merkes på en eller annen måte, så det beroliger meg veldig.. Man blir jo litt redd for at det ikke skal bli som det var der nede ;-)

Tenker litt på hvordan det blir å ha sex igjen. Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve etter seksukerskontrollen.. Kjenner jeg er litt redd for det, men håper at ting bedrer seg de neste to ukene.

Madam Mim, du har jo allerede hoppet ut i det og du overlevde jo.. Hjelper å vite at andre har prøvd og fått det til uten å svime av :-))

Ha en fin uke og kos dere med de små :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...