Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt et kolikkbarn, men snuppa hadde noen dager da hun var 6-8 uker der jeg fikk kjenne litt på hvordan det må føles...vet ikke hva det var, men fælt var det. Kjenner jeg er litt redd for kolikk.

Nå er mini 8 dager gammel og er en stille og fredelig fyr. Har lest at evt kolikk dukker opp rundt 2-4 ukers alder...har dette stemt hos dere med kolikkbarn?

Satser jo på at vi slipper unna denne gangen også da :)

Skrevet

Vår første hadde kolikk og den kom da hun var 2 dager gammel..... Jeg har flere venninner som har hatt kolikkbarn og der har det startet i løpet av første uka. Men trøst deg med det at det er mest vanlig med første barnet. Mine to barn etterpå har ikke hatt antydning til magetrøbbel heldigvis.

Gjest Kira06
Skrevet

Tror det varierer litt, men vi merket det på vår datter når hun var omkring 1,5 uke gammel. Og det varte vel til hun var et sted mellom to og tre mnd.

Unner ingen et barn med kolikk, og min mann og jeg er fortsatt enige at den lille frøkna (på nå 7 mnd) blir enebarn.... helt til vi gjør samme "feilen" som alle andre og glemmer hvor slitsomt det var:)

Ikke bekymr deg for kolikk, man takler det alltids hvis det skulle komme. Selv om det har vært et blodslit med endel tårer*s*

Skrevet

tvillingene mine hadde kolikk. husker jeg tenkte da vi reiste fra sykehuset (de var da 6 dager) hvis vi overlever dette så overlever vi alt. de grein mellom 16-20timer i døgnet de første 3mnd. men de slet med kolikken til de var 8mnd. og de sov ikke en hel natt før de var 4år.

nå er de 6år å vi har fått ei lita jente som nå er 3mnd. hun er stikk motsatt bedagelig å snill. merker ikke at hun er i hus.

da jeg reiste fra sykehuset så sa jordmoren til meg på utskrivningssamtalen at jeg nok var heldigere denne ganga for mange ganger så så man antydninger til kolikk allerede på barsel. om det var for å gi meg troa på at alle barn ikke fikk kolikk eller om det stemmer vet jeg ikke. :)

Skrevet

har bare lest at det er mest vanlig at det oppstår når ungene er mellom 2 og 4 uker. Men det er nok ikke noe fasitsvar.

Jeg hadde ikke en kolikkunge, men det skjedde noe akkurat da hun ble 14 dager. De første to ukene sov hun hele tiden. Vi hørte nesten ikke at hun skrek og vi trodde vi hadde fått verdens roligste unge.

Men 2 uker etter fødselen ble hun plutselig veldig urolig. Hun kunne ikke legges ned uten at hun begynte å gråte. Hun kunne sove i ca. 10 minutt på dagtid. Ellers måtte hun bysses og bæres på heeele tiden. Hun sov kun i bil og i vogn.

Det er klart de har et stort behov nærhet, men syns det var så merkelig at hun var knyst de to første ukene. Sov i vugga hele tiden. og plutselig ble hun urolig, og det varte til hun ble ca. 4 mnd. da bedret ting seg.

Som sagt, ikke akkurat kolikk, men veldig urolig.

Skrevet

Jenta vår skrek mye og var urolig helt fra hun kom ut av magen min.. Det ble imidlertid verre i løpet av de to første ukene! Hun hadde kolikk frem til hun var ca 3 mndr, men sliter fortsatt litt med magen og er mer urolig enn andre babyer jeg møter. Hun er 4 mndr i dag!

Skrevet

Her startet det allerede mens vi lå på sykehuset. Selve kolikken varte nok bare ca. 1 mnd (prøvde det som var av kiropraktor, osteopat osv, og det hjalp en god del), men han sliter ennå med magen og er mer urolig enn andre barn. Gråter ofte flere timer hver dag. Men det er jo myyye bedre enn det var, og det ser ut som det blir stadig bedre :-) Han nærmer seg 5 mnd nå. Mens det stod på som verst (hylskreik fra midnatt til 6-7 om mårran) trodde jeg ikke vi skulle komme oss igjennom dagene, men man finner de kreftene som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...