Gå til innhold

Hjemmelaga kontrakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting. Er hjemmelaga kontrakter 100 % gyldig? gjelder et sårt og turbulent brudd mellom to med to felles barn. Der en av partene har laget en meget horribel kontrakt og fått den andre parten til å skrive unner. Skrev vel unner mest for at den andre parten kanskje skulle holde kjeft en stnd... der står det hvordan de fordeler tingene og barna div....

Det står ingenting om hva som evt. hender om den ene parten bryter noe av det som står der, noe som garantert kommer til å skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener dem må ha en nøytral tredjepart også som signerer og har en kopi av kontrakten for at det skal være juridisk bindene.

Skrevet

Det kommer an på hva som står der, rett og slett. Vedkommende bør ta kontakt med en advokat og få gjort en vurdering av den juridiske holdbarheten.

Skrevet

må ha vitner til en samboerkontrakt for at den skal være gyldig så vidt jeg vet.

Vitner skal ikke være nærmeste familie

Skrevet

Og selv om man har skrevet under på en kontrakt, kan man fint ignorere den hvis man ombestemmer seg - husk at du må begrunne ombestemmelsen din, gjerne saklig, få gjerne innspill av noen du stoler på, evt en advokat hvis det allikevel går mot barnefordeling i rettssystemet.

Private avtaler av den sorten er rett verdiløse :-)

Skrevet

Spørsmålet ditt minner meg på hva jeg BURDE kunne svare på til eksamen. Hjelpes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...