Gå til innhold

Dotreningen går liksom ikke fremover..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen fylte to i januar. Han sier "jeg bæsjer", når han bæsjer, men når vi spør om han vil på do sier han nei.

Hver morgen setter vi han på do, noen ganger tisser han, og da roser vi han opp i skyene. Men oftest bare sitter han der og leser bok, og ganske mange ganger vil han ikke i det hele tatt.. Han har begynt å trasse litt, så alt det han skjønner at vi vil, det vil han ikke ; )

Jeg er også veldig opptatt av å ikke gjøre dette til en kampsak, det er jo ingen hast ennå. Men har noen her gode råd eller erfaringer å dele? Hvordan gjør man dette, egentlig?

Skrevet

Er overhode ikke i mål selv, men vi har tenkt som så med vår som ble 2 i mars. - Vi roser som du sier, og når hun får "trykkeansikt" presser vi litt for at hun skal gå på potte eller do (hun får velge). Vi snakker med henne om det ellers også og hun er fullt klar over at det er på do hun skal bæsje og tisse.

Vi har tenkt til å ta en skikkelig runde på dette når det blir varmere i været. Prøve seg litt over tid uten bleie osv, men jeg gidder rett og slett ikke å ha tiss/bæsj over alt i huset og vaske milevis med tøy. Derfor venter vi til temp. ute stiger og hun kan gå med lite/ingen klær.

Skrevet

Snuppa mi var ivrig på potta fra cirka 1,5 år. Fra 2 år hadde hun en periode der hun plutselig ikke ville på potta. Vi lot være å mase om det en stund, men så fant vi ut at når vi stilte spørsmål om hun ville på potta var svaret alltid nei. Men hvis vi bare satte henne på potta så var det helt greit. Nå er hun 2,5 år og bleiefri både dag og natt.

Skrevet

Men tenker dere at jeg kan sette han på doen idet jeg skjønner at han har noe på gang? Problemet er også at det nesten alltid er ved middagsbordet..

Skrevet

Ikke stress med det, la han sitte der når han vil og la han slippe når han ikke vil. Han er jo bare rett over 2år og det er helt vanlig at gutter ikke er klare for å slutte med bleie da. Sønnen vår hadde også en periode like etter han fyllte to hvor han var veldig flink til å gå på do og hver gang han satt der, så kom det noe. Plutselig ville han ikke gå på do mer, så da har vi kuttet det helt ut en periode og nå i påsken, flere mnd etter han var flink forrige runde, så begynte han plutselig å ville gå på do igjen. Nå går han ofte flere ganger om dagen og har i perioder nesten tørr bleie. Det har han gjort helt av seg selv. Vi har ikke jobbet noe med det og ikke mast om at han skal gå uten bleie ettersom han midt oppi dette har blitt storebror, så tenker vi at han kan ta det i sitt eget tempo og så jobber vi heller med det igjen mot sommeren når han blir 3år og er vant til å ha en lillebror:-)

Skrevet

Oki.. ja, tror ikke vi skal lage noe styr og stress rundt dette, det kan bli veldig dumt og litt sårt faktisk..

Takk for innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...