Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bli gravid! f.o.m. nå! har vært gravid 2 ganger før, men aldri prøver, så dette blir spennende... har ei jente på 2 som ikke var planlagt, og ble gravid i såkalt sikker periode i fjor høst. mistet i uke 10 MA og måtte ha utskrapning dessverre. satser på å vanlig samleie ca hver dag rundt eggløsning, og ingen ELtest - i alle fall i første omgang. Virker som EL testing er svært vanlig her?? lurer veldig på hvor lang tid det tar, og satser på januar - juli baby...Ha en fin dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Er i samme situasjon som deg, prøver også å bli gravid f.o.m. nå :) Har ingen barn fra før av så dette er heeelt nytt og spennende for meg.

Tror en del benytter EL test her, selv bruker jeg temperatur-metoden ettersom jeg har brukt en Pearly fra før av.

Får håpe det blir full klaff for oss i vår da :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei Sensai

Lykke til til deg også!

Hvordan gjør du det med temperaturmetoden da?

Satser på full klaff ASAP.:-)

Skrevet

Hei,

Jeg har i to år brukt Pearly hvor jeg måler temperaturen hver morgen (basaltemperaturen). Basert på data som etterhvert blir lagret (temp. og TR) "sier" Pearly da ifra etter hver måling om det er mulighet for befruktning eller ikke den aktuelle dagen, og når den faktiske eggløsning forventes. Har hittil brukt det som prevensjon, men det kan også benyttes til å vite når jeg er mest fruktbar :)

På www.pearly.no står det en del om temperaturmåling om du ønsker å lese om det.

Forventer EL nå den nærmeste uka, så nå setter jeg alle kluter til :)

Skrevet

Jeg er også prøver f.o.m. nå faktisk:) Ble uplanlagt gravid men første men denne gangen er det veeeldig planlagt. Spennende altså!

Jeg orker ikke å begynne å teste om jeg har EL jeg da.

Redd for å stresse meg opp for mye.

Men da vet jeg iallfall at det er andre som begynner som prøvere nå også så kanskje vi kan følge hverandre litt:)

Skrevet

Det hadde vært fint å ha noen å følge i denne perioden, det kommer gjerne så mange spm., spesielt ettersom jeg aldri ha vært gravid før. Der har vel dere litt mer erfaring :)

Prøver å ikke stresse for mye jeg heller, men det blir gjerne til at man gjør det man kan rundt EL likevel. Har hørt at Solvipect hostesaft kan hjelpe for å øke bevegeligheten til spermien på vei mot egget....så da kunne jeg ikke la vær å prøve ;)

Skrevet

Heisan, Takk for tips og Pearly som jeg aldri hadde hørt om virker som en smart sak, Da er vi flere på vei mot målet, og det er kjekt. hostesaft trikset var interessant, jeg er litt uvitende mht bli gravid triks, så flott med tips. Jeg leste forøvrig at samleie hver dag i El uken er smart. er også redd for å stresse mye, men tror et glass vin eller to gjør susen! lykke til. ps hvor gamle er dere? jeg 34

Skrevet

Det finnes to andre varianter av Pearly også som gir mer data for de som ønsker å bli gravid. Hostesaften har jeg bare sett fler nevne her inne, og det kan vel ikke skade å prøve :)

Samleie hver dag vil nok øke sjansene, og det er visst også en fordel om jenta får orgasme. Under orgasme kommer en "oppsugingseffekt" slik at spesmien tas bedre opp/inn. Og litt vin er absolutt ikke å forakte, viktig å kose seg litt mens man prøver :)

Jeg blir forøvrig 27 år om noen måneder :)

Masse lykke til til dere også :)

Skrevet

Jeg har hørt at jenta skal få orgasme helt til slutt for da trekker hun spermene oppover som du sier :)

Jeg er 22 år og prøver på nr 2 nå.

Skrevet

ja da er det bare å "kjøre på"...:-) jeg har EL uke 17 en gang. etter kalender den 27. april, men begge gangene jeg ble gravid tilfeldig så skjedde det hhvis 5 og 2 dager etter kalenderEL. satser på IKM uke 19. men får se. Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt en syklus på 45 dager de siste par årene, men iløpet av den siste tiden ser det ut som om syklusen blir mer og mer normal. Sist mnd hadde jeg en syklus på 33 dager og jeg håper inderlig den kan stabilisere seg rundt der. Kjedelig å måtte vente så lenge mellom hver mulighet til forsøk. Så dersom trenden fortsetter har jeg EL uke 16 og IKM uke 18 :) De to ukene kommer i så fall til å gå veeeeldig sakte... :)

Hva var de første symptomene dere merket da dere var gravide, og hvor lenge etter EL kom de?

Skrevet

heisan, kjedelig å vente så lenge ja, jeg har 28 dager syklus, så ganske forutsigbar der. ang symptom. 1. gang: festeblødning ved IKM, trodde det var mens så jeg fant ikke ut jeg var gravid før 2 uker etter det. var sommerferie og litt sløv + at jeg ble gravid i en sikker periode (drøyt1 uke før IKM) så trodde virkelig ikke jeg var gravid. INGEN andre symptomer. men kjente ikke etter heller da, og stakkars lille jenta fikk seg en tur på festival også...men det gikk jo fint:-) Gang 2: ingen symptom, kun uteblitt mens (ikke festeblødning heller)

Skrevet

Jeg har IKM uke 18 forresten så er en god stund til.

Symptomer jeg hadde var: ekstrem kvalme (begynte å kaste opp da jeg var 3 uker på vei) Kastet opp rundt 10-15 ganger i døgnet. Hodepine, ømme pupper, og uteblitt mensen. Etterhvert ble svangerskapet verre. Så jeg har nok hatt alt på lista som man kan få når man er gravid. hehe Jeg testet positivt en uke før mensen faktisk.

Håper på at svangerskap nr 2 blir lettere :)

Skrevet

Vi er også klare for å prøve nå. FIkk TR igår, så 1pp starter snart.

Har en jente på 2år fra før.

Skrevet

Oj, kaste opp 10-15 ganger i døgnet? Det håper jeg virkelig at jeg slipper! Blir fort helt ubrukelig hvis jeg er veldig kvalm. Men det er vel slik at man tar de symptomene som kommer, og er like glad for graviditeten :)

Jeg har faktisk merka de siste syklusene at jeg fra før EL og til like over EL er litt småuggen/ørlite kvalm hver dag. Vet ikke hva det skyldes, men sannsynligvis noe hormonelt vil jeg tro. Merka aldri noe av slikt før.

Får iværtfall håpe du får et lettere svangerskap denne gangen, Mrs Bad :) Er det ikke slik at nr. 2 gjerne er lettere enn nr. 1? Da har dere kanskje et lettere svangerskap foran dere enn det jeg muligens har ;)

Skrevet

Ja, det var helt ekstremt med meg. Kasta opp spytt og magesyre hele tiden. Klarte å holde på maten i 5-10 min. Legen min mente dette var helt normalt. Jeg fikk heller ikke helseskjemaet før jeg var 19 uker på vei. Han var nok ikke helt god i hodet. Jordmora mi begynte jeg hos i uke 22 og hun ble skremt av at det finnes en sånn lege. .

Aner ikke om svangerskap nr 2 bruker å være lettere jeg, men det blir iallfall den siste ungen vi skal ha. Tror ikke kroppen min takler flere graviditeter. Men holder lenge med 2 :D

Så rart at folk sier at de får visse symptomer når de får EL for det har jeg aldri opplevd før. Aner ikke når jeg har EL jeg. hehe

Skrevet

Det hørtes virkelig ikke bra ut! Det er uheldigvis enkelte leger som ikke tar ting alvorlig nok, og når man er gravid håper man jo at man får den opplysningen man trenger og rett behandling. Og jordmødre er vel mer dreven på området enn vanlige leger? Så det er sikkert greitt å få de på banen så tidlig som mulig.

Vi planlegger to barn vi også, tenker det passer fint :)

Tidligere hadde jeg ofte et press bak ved nyrene når jeg hadde EL, men den symptomen er plutselig borte. Nå er jeg bare littegrann uggen istedet. Kjenner det om dagene nå, så da er vel EL like om hjørnet :) *utålmodig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...