Gå til innhold

Ang. antrekk i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i 3 bryllup nå i sommer.. det første i mai.. kjempe koselig :) men må jo ha kjole® til disse.. og det er jeg ikke så glad i å finne gitt..

men er det liksom sånn at man skal ha finere kjole når det f.eks er søstra di som gifter seg enn når man er venn av brudeparet? finnes det noen "regler" på sånt? står ingenting om antrekk i invitasjonene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo, jeg har bunad... men litt pes å gå i den hele kvelden.. men kan kanskje skifte etter middagen da.. tror ikke jeg gidder bunad i de andre bryllupene som er midt på sommeren... :)

Skrevet

Jeg har aldri fått inntrykk av at man skal ha finere kjole i søskens bryllup enn i venners bryllup, men det er vel kanskje sånn at man selv syns det er greit å bruke mer penger på en kjole til søskens bryllup enn mer "periferes" bryllup og at kjolen dermed kan være finere.

Jeg hadde kjøpt en kjole og brukt den i alle bryllupene hvis jeg var deg. Så kan du evt ha litt forskjellig tilbehør etter temperaturen ute.

Skrevet

er vel ikke noe forskjell

det der tullet med at man har bunad på dagen og annet på kvelden synes jeg er noe ordentlig vås!

Skjorta er jo vid og løs i armene og stakken henger som regel bare fast midt på og er løs forøvrig. Svinge seg i dansen, så få man litt luft under den!

Jeg giftet meg i bunad (midtsommers) og gikk i den hele kvelden. Tok av krona på kvelden riktignok, for det ble litt upraktisk å ha den på i så altfor mange timer.

Skrevet

Hvorfor skifte av seg bunaden? Det skjønner jeg absolutt ingen ting av. Og bunad er da ikke spesielt varmt, hvis det er det som er argumentet for ikke å bruke den om sommeren. Bunader består av naturstoffer, og de puster. I bunad er man jo velkledd uansett, og man slipper pes med alskens kjoler.

Skrevet

takk for svar begge to! :)

Ja, det spørs om jeg går for å prøve å finne en kjole som kan brukes i alle bryllupene.. Har ikke lyst til å bruke altfor mye penger på kjoler som antakeligvis ikke blir mye brukt heller :)

Skrevet

Enig i at bunad er ett veldig fint plagg.. men synes det er fryktelig varmt hvis det er en varm sommerdag jeg altså :) og så blir jeg av en eller annen grunn så sliten av å gå med den :) det beste med den er å få den av igjen :)

Skrevet

Ok, greit for meg, men kan absolutt ikke si at jeg forstår deg. Jeg er veldig enig i lille sprelles innlegg, som også handler om bunad.

Skrevet

Jeg tror jeg også ville funnet en kjole jeg kunne brukt i alle 3 bryllupene. Det er vel ikke så mange av de samme gjestene? Vet at det ikke har noe å bety, men jeg synes det er kjedelig å gå i det samme hvert bryllup, spesielt hvis det er mange av de samme gjestene.

Jeg pleier som regel å ha bunad i kirken og under middagen og skifte til annen kjole etterpå. Bunaden min er veldig tung (eller jeg ikke er sterk nok), så blir sliten i ryggen av å gå med den en hel dag.

Skrevet

Man kan si hva man vil om bunad, men jeg hadde bunad i et sommerbryllup en gang uten noe og skifte til ettr hvert, og det endret mitt syn på bunad for alltid. Det ble kjempe varmt, og var ikke noe gøy! (mulig det kommer ann på hva lags bunad du har altså)

Ville satset på en kjole til alle 3 bryllupene. Om det er mye samme gjester ville jeg valgt en kjole i en litt nøytral farge, som ikke skiller seg sånn veldig ut og endret tilbehør fra bryllup til bryllup.

Skrevet

Kakao, bunad og festdrakter er et aldeles grusomt plagg å gå med på sommertid, og ja..jeg har selv gjort det i dåp en varm sommerdag med nesten 30grader. Det rant og jeg måtte skifte etter kirka. Hjalp ikke med hverken ull eller lin....klødde gjorde det også når jeg svettet.

Skrevet

Jeg ville funnet et par kjoler og brukt, mange fine som egner seg til bryllup i butikkene nå:) Har selv funnet en på B-young.

Det er vel forskjell på bunader kakao? MIn er forferdelig i varmen da den øverste delen sitter til og er i tykk ull. Samme om det er narturmaterialer, den er dødsvarm! Joda man kan svinge med stakken men når man setter seg ned er det like varmt igjen og overdelen er like klam. Det går akkurat å ha den på 17 mai men ikke etter det.

Skrevet

Var i byen å kikka litt etter kjole i dag.. var innom Oasis sånn litt kjapt, men der syns jeg ikke de hadde så mye egentlig.. eller de hadde jo mange kjoler, men ingen som jeg falt for sånn umiddelbart :)

takk for tips om B-young, skal stikke innom der neste gang! :)

Jeg må nok ha 2 kjoler føler jeg, for det er endel av de samme gjestene i 2 av bryllupene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...