husmus &2 Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Jeg har egentlig ikke tenkt så nøye over brevet fra NAV enda før nå siden jeg går ut i permisjon på onsdag. Men jeg har søkt og fått innvilget 100%. Problemet er bare at det er kun 8 mnd de har innvilget. Fra 21.04 t.o.m 28.12.10 og dette inkluderer ikke fedrekvoten som jeg faktisk får i tillegg men må søke om senere. Uansett, dette er da vitterlig ikke 10 mnd. Er det riktig regnet? Når jeg bruker kalkulatoren til NAV på nettet så står det at jeg har krav på 51 uker og medberegnet fedrekvoten blir dette til midten av april 2011. Er det slik at hvis de faktisk har bomma på utregningen så går det ikke ann å klage på dette vedtaket siden klagefristen har gått ut eller er dette såpass grov feil fordi man har lovbestemt krav på X antall uker?? Noen som vet/vil gjette??
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Synes det höres riktig ut jeg. Du har fått 36 ukers perm, og det er uten pappaperm. Med 10 ukers pappaperm i tillegg, som du skulle söke om senere, blir det 46 ukers perm... Når du skal ha 100% lönn, er det jo 46 ukers perm dere har (inkl. fedrekvoten).
husmus &2 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2010 Hvorfor viser da NAV kalkulatoren 51 uker? Det skjønner jeg ikke... Det er da 51 uker for 100& og 68 for 80%?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Dette står på NAV sine sider: Hvor lenge kan du få foreldrepenger? Hvis fødselen er 1. juli 2009 og senere, er stønadsperioden for foreldrepenger 46 uker med 100 prosent stønad eller 56 uker med 80 prosent stønad. Hvis fødselen er før 1. juli 2009, er stønadsperioden henholdsvis 44 eller 54 uker
husmus &2 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2010 Dette er veldig festlig. Jeg har klikket av her for 2 barn ved fødsel, da jeg tenkte at, jeg har jo en fra før. Hehehe, det var fler tvillinger og fler de mener, så da stemmer det. Bim og dib er jammen meg godt å ha gitt
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 hehe... godt å få det avklart da... Jeg har selv tittet meg grönn på Nav`s hjemmesider og söknadspapirer. Nå gar det snart trill rundt i hodet på meg, så i morgen leverer jeg papirene og blir ferdig med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå