Gå til innhold

Avkjøling av melken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere lager til en flaske med mme, kjøler dere den av i vannbad? Er det ok å bare la den stå på benken til den erriktig temperatur? (Feks gjøre klar en flaske for så å ta kveldsstellet og evt. bad)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok sikkert fint å la den stå på benken. Jeg bruker hipp og blander i drikketemperatur, slik at den kan drikkes med en gang. Det går så mye fortere:-)

Skrevet

Ja det høres mer greit ut! Vurderer å bytte merke, men er usikker.

Skrevet

Jeg gjør det på en annen måte. Jeg har funnet ut forholdet mellom varmt og kaldt vann som gjør at melken blir drikkeklar. Så blander jeg pulveret i det varme vannet før jeg heller i kaldt vann som står i kjøleskapet. Vola, klar til mating. Om natten har jeg også laget klar flasken med mengde pulver så slipper jeg det når jeg er trøtt. Har skaffet meg vannkoker som varmer vannet til 80 grader (etter at jeg har kokt vannet). Bruker Collette da det passer best for tassen her. Han gulpet så mye av både Nan og Hipp.

Skrevet

Jeg setter flasken i kaldt vann med ett steketermometer oppi flaska hehe. Bruker Hipp. Har en sånn melkeskum mugge fra ikea i stål i stellevesken. Hjemme bruker jeg et litermål.

Skrevet

Kan man blande i drikketemperatur da? Jeg sendte en mail til Hipp for å høre om de har ferdigblandet mme og spurte i samme slengen om det gikk an å blande i lavere temperatur enn anvist på pakken. Jeg fikk som svar at de ikke anbefalte dette, pga eventuelle bakterier og at pulveret løser seg opp dårligere...blablabla.. Har lest her inne tidligere at andre har fått et annet svar, hva skal man tro på? :)

Skrevet

Jeg har prøvd å blande ved drikketemperatur da jeg leste at noen her inne gjorde det. Men jeg fikk ikkeløst opp pulveret skikkelig. Melken var kornete. Så det sluttet jeg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...