Gå til innhold

12 ås UNIVERSITETS utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir man da?

Leste det på en annen tråd her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det skal være en -r mellom å og s i overskriften. Det kalles tastefeil, det er ikke det at jeg ikke kan skrive års.

Skrevet

Med mindre man virkelig ikke har klart å ta utdannelsen på normert tid, er 12 år mer enn én utdannelse.

Skrevet

Ingenting... Fattig kansje.. Hørest veldig svært og flott ut, men i realiteten er det ikkje sikkert en har hatt noke anna enn gym og kunst kansje.... Og ka blir en no av det???

Skrevet

Gym? på universitetet i 12 år. Mistenker noen av de som svarer for ikke å ha fullført videregående skole.

Skrevet

Du kan være lege med spesialisering, og siviløkonom i tillegg f. eks.

Eller man kan ha tatt en haug med ulike årsstudium fordi man ikke visste hva man ville bli, og så begynt på et "ordentlig" studie etter det...

Skrevet

Da får man enten flere utdannelser, eller flere grader. F eks to doktorgrader, to bachelor + en master el.l

Skrevet

Fullt mulig å bli lege og jurist feks. Ikke mange som tar to universitetsutdannelser, men noen er det:/

Skrevet

:D :D :D :D

Joda, berre vet at det er masse "unyttige" studier på universitet...

Søskenbarnet til min kjære ble så oppskrytt av besteforeldrene over å ha gått flere år på universitet, hørest jo flott ut det. Helt til faren hans måtte hjelpe å dekke studiegjeld (festgjeld) for en som hadde bare tatt et par "tullefag" pr år... Da var han ikke så oppskrytt lenger nei... :D

Skrevet

Man kan f.eks. bli kjevekirurg, da må man vel være både lege og tannlege. Evt. ta en doktorgrad og en urelatert mastergrad, eller noe helt annet.

Skrevet

Feks:

En masterutdannelse med et eller to ekstra år (feks om man har byttet studie underveis eller dumpet et år) og en doktorgrad som trekker litt ut etter dette så har du 12 år på universitet :-)

Skrevet

Regnes doktorgrad som studie, da? Det er vel strengt tatt en betalt forskningsjobb?

Skrevet

I dette tilfelle; 6 års profesjons utdannelse, samt cand.mag.i samfunns fag og 2 enkle fag.

Skrevet

Jeg har en 3-årig bachelor i ett fag, og så tok jeg en 5-årig master i et annet fag etter det, + ek phil og ex fak. Totalt 8 1/2 år. Men på det siste studiet tok jeg opp et semester for å forbedre karakteren (hadde ikke strøket, bare ville prøve å få bedre) og så fikk jeg barn så jeg måtte utsette 1 eksamen. Så totalt er det vel 9 1/2 år. Var student hele veien, mannen min tok ut all permisjonen.

Skrevet

Universitetet regner det som utdannelse, men strengt tatt er det jo betalt på lik linje med traineeprogram og lignende. Og ellers i Europa regnes det som en utdannelse, så det er vel i stor grad et spørsmål om hvor man har tatt utdannelsen sin hen.

Skrevet

Ska sei, ein goe siddis-kar som ikje jobbe i oljå???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...