Lumsa Skrevet 16. april 2010 #1 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg venter nr 4 og begynner nå å merke spenningen med tanke på fødselen. Alle mine tidligere fødsler har gått fint - helt frem til morkaken skulle ut. Den har sittet bom fast og har ført til mye oppstyr på fødestuen, med påfølgende manuell uthenting i full narkose og stort blodtap. Jeg har derfor mistet de første timene med mine nyfødte, noe jeg er litt trist og lei for. Jeg har alltid hatt svært lav hb (ned på 5-tallet) de første ukene etter fødsel og holdt vel egentlig på å stryke med sist. Vi er kanskje passe gærne som vil prøve igjen, men det gjør vi altså. Jeg lurer på om det er flere her inne som har hatt lignende erfaringer og hva spesialistene på sykehuset dere tilhører har sagt til dere? Jeg har forsøkt å lufte muligheten for et evt keisersnitt, all den tid jeg regner det som 100% sikkert at jeg havner på operasjonsbordet likevel. Ikke det at jeg egentlig ønsker snitt, jeg vil aller helst føde normalt, men jeg tenker som så at det vil være lettere for legene å fjerne morkaken og minimere blødningene når de "ser hva som skjer" og hvor den sitter fast, men legene på sykehuset mitt er fast bestemte på at keisesnitt absolutt ikke er tilrådelig da det heller vil øke faren for blødning. Takknemlig om noen vil dele erfaringer her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141733517-tre-f%C3%B8dsler-og-fastsittende-morkake-hver-gang-samme-som-p%C3%A5-flergangsf%C3%B8dende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje78 Skrevet 20. april 2010 #2 Del Skrevet 20. april 2010 hei hei Hadde fastsittende morkake sist så er veldig spent denne gangen.. Jordmor ville ikke la meg føde på ABC klinikken ved Ullevål pga at det kan skje denne gangen også.. Men vi får x fingrene for at ting ordner seg denne gangen! Kan desverre ikke gi deg noe svar.. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141733517-tre-f%C3%B8dsler-og-fastsittende-morkake-hver-gang-samme-som-p%C3%A5-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-141749938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamamma Skrevet 23. april 2010 #3 Del Skrevet 23. april 2010 Har noenlunde samme erfaringer og tanker. "Treig" morkake på førstemann, og fastsittende morkake på nr. 2. Har også vurdert å undersøke litt mer omkring keisersnitt denne gangen, selv om jeg helst vil unngå det. For min del har det seg også slik at jeg må inn på en ny kontroll utpå sommeren (har termin i starten av sept.) pga. lavtsittende morkake denne gangen, så vi får ta en diskusjon på det da. Har ikke diskutert det med leger på sykehuset enda. Men jeg kommer uansett til å kreve at jordmor ikke "fikler" for lenge med morkaka, før jeg evt. må på manuell uthenting, slik at jeg unngår stort blodtap, infeksjoner og lang rekonvalesenstid denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141733517-tre-f%C3%B8dsler-og-fastsittende-morkake-hver-gang-samme-som-p%C3%A5-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-141763882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå