Gå til innhold

Hjertelyd

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos jordmor for første gang i dag.

Hun ville egentlig ikke lete etter hjertelyden til fosteret, da hun ikke var sikker på om hun fant den (hun syntes det var tidlig, er 17+2).

Jeg sa jeg var klar over at det ikke var sikkert at jeg fikk høre noe, så hun prøvde likevel.

Hun lette en god stund og holdt på å gi opp, da vi plutselig hørte en annerledes lyd.

Det var ett lite hjerte som slo! Jeg ble så glad at jeg begynte nesten å gråte!

Alt ble med ett så mye mer virkelig. Tror ikke det er før nå at jeg har innsett at jeg faktisk skal bli mamma til høsten.

Nå er det bare å glede seg til UL den 27!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :)

Gikk vel heller ikke helt opp for meg at det faktisk var noe der inne før jeg og hørte hjertelyden. Ble litt følelsesladet øyeblikk det ja. :) Ser for meg at ultralyden vil føles ennå mer uvirkelig når man får se knøttet i virkelighet. Lenge til da. Fikk ikke time før jeg er i uke 20..

Skrevet

Gratulerer så mye da!!! :D

Min JM letet etter hjertelyd når jeg var 9+6, og fant den etter myyye leting....alternativet var å kjøre over 2 timer til nærmeste UL (pga farget utflod, var jeg bekymret om den lille i det hele tatt var i live), så jeg var glad da hun fant den!

Vet om mange som ikke leter etter hjertelyd før man en minimum 12-14 uker på vei, men 17 uker?? jøss....

Mange faktorer spiller jo inn på om man klarer finne hjertelyd; morkakens plassering, om livmoren har kommet opp av bekkenet, om man en normalt slank eller har noen kg for mye på magen osv...

Men herlig at hun fant den da!!!! :D

Skrevet

Det er en herlig følelse =)

Jeg var hos legen på torsdag og fikk høre hjertelyden for første gang.

Hun fant den med en gang hun satte doppleren på magen min.

Det var skikkelig flaks! En ubeskrivelig følelse som jeg unner alle og oppleve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...