Gå til innhold

tapas lignende mat i navnefesten, trenger hjelp ?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi skal om noen mnd ha navnefest for gutten vår, og har da tenkt å ha koldtbord blanna med tapas, noen som har noen kalde enkle retter jeg kan servere ?

Ønsker å servere en del kalde retter, slik at jeg slipper å stå og kokkelere før maten.

Når kjøtboller blir servert v tapas, serveres dem kalde da ? og med hva til ?

Hadde også tenkt å ha 1-2 salater/pastasalat, noen som har gode oppskrifter på dette ?

er litt grønn på slikt

takk på forhand :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vegetar-tapas retter:

Kok Amandine-poteter (eller andre minipoteter) med skallet på. Avkjøl dem, og mariner i smakløs olje (rapsolje for eksempel), hvitløk, flaksalt og oregano, provancekrydder, eller liknende. Forbered gjerne retten dagen i forveien. Serveres kalde.

Mariner mini-tomater i smakløs olje, hvitløk og krydder. Forbered gjerne retten dagen i forveien. Serveres kalde.

Grønne oliven og fetaost passer godt til rettene over.

Kjøtt/fisk-tapas retter:

Kjøttboller i tomatsaus. Rema 1000 har noen gode greske kjøttboller som egner seg ypperlig til tapas. Marinerer dem i en tomatsaus (for eksempel kok opp en boks hermetiske tomater med chillismak). Forbered gjerne retten dagen i forveien. Varmes i stekeovn.

Bacondadler. Kjøp ferske dadler i fruktdisken. Fjern stenen i midten, del i to/fire (alt etter størrelsen), surr bacon rundt, og fest baconet til dadlene med en smakløs tannpirker. Forbered gjerne retten dagen i forveien. Stekes i ovn i en halvtime.

Scampi. Rema 1000 har ferdigkokte scampi. Tin dem, fjern eventuelt haleskallet hvis du vil, mariner i sweet chili saus (står i butikkhyllen i den asiatiske avdelingen). Forbered gjerne retten dagen i forveien. Varmes i stekeovn.

Jeg ser at du foretrekker kalde retter, men det er veldig fort gjort å varme de tre kjøtt/fiskerettene som er nevnt over. Alt kan varmes på et brett i stekeovnen, det blir ingen oppvask, bare et bakepapir som du krøller sammen etterpå... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...