Gå til innhold

Vanskeligt å straffe dette å hvordan gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det som skal ha straff?Jeg mener storesøster som får lillesøster til å gjøre dette.Saken er jeg finner lillesøster på 3 år tørker sin storesøster i rompa å hun er 10 år.Jeg sa til min minste datter hun burde ikke gjøre slikt å vasket hendene hennes grundigt å storesøster nektet att hun hadde fått lillesøster til å gjøre dette.Jeg kjenner min eldste datter for godt.Hun lyver for det meste for å slippe unna.Å hun er den som finner på mye dumme ting som jeg ikke hverken ser eller hører andre gjør.Skal jeg la dette ligge eller skal jeg fortelle min mann dette når han kommer hjem fra jobb?Hva tenker dere andre om dette?Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle du ikke fortelle?

Det er jo greit at dere diskuterer hva dere skal gjøre. Har dette skjedd en gang og ikke skjer igjen - so what. Er det noe som gjentar seg, så er det på tide å få satt en stopper for det.

Den på 10 skal kunne forhindre slike ting om du gir beskjed om det. Hvis ikke - så er det nesten hun som får ta støyten i form av husarrest eller hva dere nå bruker som "straff" hos dere.

Skrevet

Selvsagt hadde jeg sagt dette til mannen min. Jenta på 10 må du ta en alvorsprat med, det er da ikke normalt å få lillesøsteren sin til å tørke seg i rumpa! Har hun venner, fungerer hun normalt ellers?

Skrevet

Snakket alvorsprat med din eldste datter. Har også en 10 åring i huset som ofte leker og ordner med lillebroren på 2 år.. hun ville aldri i verden funnet på noe i nærheten av å få han til å tørke seg i rompa.... tanken har nok aldri streifet henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...