Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst noen råd, andre tanker her:

Jeg hadde IKM i går, 150410. Allerede forrige søndag, hadde jeg litt mensvondt og det kom spotting. Dette er jeg jo vant til siden jeg har forsøkt å bli gravid siden 2008. Men på mandag forsvant det....?????

Grunnet at jeg og min mann er i gang med prøverør og nettopp fikk resept på sprøyter til aih, tok jeg mandag kveld en g-test mest for vanens skyld slik at jeg mentalt kunne få mensen - om det gir noen sens...? Kan ikke begynne på sprøyter før mens. Det var på kvelden i tillegg, og jeg var halvveis på vei til å kaste testen i søpla da jeg så en svaaaaaak strek....????!!!!! WTF tenkte jeg.

Skjønte ingenting. Tok en ny på tirsdag kveld, samme resultat. Skjønner ingenting. Ingen spotting heller.

Tok en ny i morges - svak strek om enn KANSKJE noe sterkere.....hva skal jeg tro om dette her da??

HJELP!!!!!!

Er så redd, kvbalm og usikker og satt ut at jeg bare MÅ lufte det her inne, tør jo ikke si dette til noen heller.

Fortsetter under...

Åååååhhh.. Dette må jo være gode nyheter?!!

Andre symptomer da? Er det billigtester eller CB? Og har du pleid å få svake streker før eller har de alltid vært helt klart negative?

Jeg krysser i hvertfall fingrene hardt hardt hardt for dere!! :-)

Hei Aiva :-D

Ja huff jeg er i et vakum her og er hverken glad eller sjokkert....mest av alt er jeg vantro - forstår ikke dette her eller at det kan stemme.

Det er billigstrimler fra Sverige ja, og det er en av årsakene til at jeg også er usikker. Men så har jeg lest mange skrive at strek er strek.....og jeg har fått det 3 ganger - den er rosa også og i morges var den litt sterkere og ble sterkere jo lenger tid det gikk...men er skeptisk.

Ytterst sjelden testet med g-test siden vi begynte å prøve fordi spottingen og etterhvert mensen har kommet til tiden hver måned. Har liksom ikke vært noen vits.

Eneste nye jeg kan tenke meg, er at dette er første pp vi har prøvd etter lap i februar - men det må da være for godt til å være sant....???

Bestemt meg for å vente til torsdag neste uke med å ta en CB test - for en uke på overtid har jeg aldri vært.

Og da er kanskje også sjansene for at dette er en kjemisk mindre....?

Men hva med deg? Du er gravid ennå ser jeg:-) Så herlig! Går det fint med deg og magen?

Wow Skaubina. Dette må jo bety at du er gravid!!!! :-) GRATUELRER! En strek er en strek, og så fremt du ikke har tatt el sprøyte må det være din egen kropp som produserer hcg. Ta en digital test i morgen da og ring riksen på mandag! :-) Dette går din vei det :-) GOD HELG

Hei LyKKeLiG29!!!

Så koselig å "se" deg og Aiva igjen:-)

Ja syns du jeg skal ta en CB allerede i morgen eller søndag altså? Tenk om dette bare er en kjemisk da....skulle så gjerne sendt dere bilde av testen jeg tok i morges altså....for ja, jeg tok et bilde...hihihi

Er så redd alt sammen skjer inni mitt hode.

Hvordan går det med deg og aih og ellers?

Klem

Og det er jo gode sjanser for at lap har renset opp og de tok jo bort de små flekkene med endo. Min lege mente jo at lite endo kunen være verre enn mye!!! SÅ spennende :-) Nå fikk jeg faktisk masse mot her selv, kanskej vi er like heldige etter lap som sikkert blir foretatt om et halvt århundre....

Annonse

Hvis du kan se streken på et bilde da er det jo virkelig en strek !!!! :-) Når jeg var gravid med snuppa fikk jeg svak strek på billigstrimmel og klart kryss på cb. Jeg tror du er gravid :-) OG; jeg hadde også tatt lap bare noen mnd før!!!

Det går til h...med oss...det føles i alle fall sånn akkurat nå. Var på riksen på tirsdag for planlegging av lap. I og med at jeg blør så mye er det vel mer elle rmindre bare 1 uke per syklus der de vil ta operasjonen, så da falt selvfølgelig hele april bort og sannsynligvis mai også!! Det er faktisk først gang jeg har begynt å grine etter en legetime, men da var jeg helt utkjørt.... SÅ, da får vi satse på lap i juni, egenprøving i sommer og nytt forsøk i august. Legen jeg var hos nå mente jeg burde gå rett på ivf, men det skulle vi snakke mer om etter operasjonen.

Uansett, det er helt fantastisk at du har sett to streker og jeg hadde løpt og kjøpt en test på apoteket. Utrolig gode nyheter på en fredag :-) :-)

*gikk inn på mobilen og sjekket bildene jeg tok i morges*

Joda, syns der altså......du gjør meg litt mer forventningsfull du nå Lykkelig29!!!!! ;-)

Syns du jeg bør vente til i morgen tidlig eller søndag da i så fall? IKM i går altså.

Så trist å høre at det ikke går så greit med deg....har sett litt etter deg skjønner du og hadde faktisk tenkt å "etterlyse" deg i helgen, men det gikk vekk for meg.

Blør du pga denne aih'en? For du blødde vel ikke før det?

Uff så kjedelig altså. Det SNEGLER seg i vei dette her altså!!!!!

Vi var hos doktor O. på riksen den 6. april, og jeg kom meg ikke unna aih selv. Ble utrolig skuffet, for jeg føler at hver måned går tapt og tiden går liksom.....

I tillegg var det plutselig en blodprøve til sommannen min måtte ta, og jeg ble så irritert over at de ikke nevnte dette da vi var der i januar...gråt også etter den timen....så jeg kjenner godt igjen frustrasjonen din og skuffelsen din.

Har de sagt noe om hvorfor du blør sånn da? Uff, husker jo hvor lenge det føltes for deg å vente til nå i april, om du må vente enda lenger så er det ikke vanskelig å skjønne at du blir utkjørt!

Syns du er tøff jeg, blir imponert over at du i det hele tatt gir meg gode tanker når du selv har det tøft.

Om det skal være NOE håp her, tror jeg personlig at det er lap'en som har gjort utslaget DERSOM jeg skulle være gravid - så det kan muligens være et håp for dere også? Også særlig siden du fikk det til med snuppa di sist?!

Enig i at du bare skal rett på ivf nå. Nå har du prøvd aih og med sånne blødninger kan det da umulig være nødvendig å prøve det der flere ganger? Om du ikke selv ønsker det så klart!

Skal krysse alt jeg har for at du skal blø mindre fremover - må da være slitsomt å blø så mye?!

Det må jo være lov å håpe at du kan få en lap i mai - eller?

Jeg venter brev på dato og så skal jeg ringe direkte til legen for å avtale dato, såfremt det ikke klaffer med en gang da!!!!

Jeg har hatt blødninger i mange år, så det er dessverre ikke noe nytt:-( Jeg blør fra el og til mens og så en periode etter el. I en syklus på 28 dager blør jeg ca 14-16 av de dagene.... Så med helger er det stort sett bare en blødningsfri uke som står igjen hvor jeg kan opereres! Det er så kjett, og etter alle disse årene har de fortsatt ikke funnet ut hvorfor jeg blør. Utrolig frustrerende. MEN, når du nå ER gravid etter lap kjenner jeg at ventetiden min ble lettere, for nå øyner jeg et håp om å kanskje klare det på egen hånd igjen! :-)

Hvis du har hatt svak strek på billigstrimmel på kevldene vil jeg tro at en cb slår ut når som helst, uansett dag og tid på dagen. Du MÅ oppdatere med engang du har tatt test igjen altså... Jeg krysser fingre og tær, men ikke bena for jeg har el til helgen ;-)

Neimen huffda....så slitsomt.

Klart du skal øyne håp kjære du!!! Og di har jo også klart det en gang, sant? Du er jo heldig og har en flott liten jente!!! Selv om det er lett for meg eller andre å si, så ER det faktisk veldig viktig å prøve å tenke på positive ting også.

Du får nå kose deg skikkelig i helgen da...hihi. Ta nå for guds skyld en el-test så du er HELT sikker på å treffe blink. Det gjorde jeg denne pp nemlig.

Leker litt med tanken på at så fort du får tatt den lap'en, så sitter det et nytt skudd inni magen din jeg. Det tror jeg faktisk!

Lover å oppdatere deg, kjenner jeg gruer meg til å ta sånn CB test......usj. Prøver å vente til søndag morgen, i så fall kommer det et innlegg her så fort jeg har fått svaret.

Kos deg i helgen da ;-)

Klems

Har holdt meg litt unna alle forumene i det siste. Har ikke helt følt jeg hører hjemme noe sted. På slitere.. så ønsker jeg liksom ikke å gni det inn at jeg er gravid. På 1.tri tør jeg liksom ikke være etter de 2 forrige gangene hvor det ikke gikk. Men jeg følger med da, og ser jo om det dukker opp noen nyheter, akkurat som det gjorde i dag, og da klarte jeg ikke la være å svare :-)

Ta en CB i morgen! Håper du har en klar nå!

Går så langt bra med meg. Er 9+5 i dag.

Første gang jeg noensinne tok el-test denne gangen. (men ikke tro jeg har bommet på el noen av månedene ellers, for her har det vært safet med maaaange dager både før og etter forventet el). Veldig glad for at jeg tok den, for ellers hadde jeg nok blitt skremt på første ultralyden da vi ikke så hjerteaktivitet.Jeg sa det til gyn, at jeg var 4-5 dager kortere enn etter siste mens (altså ved vanlig beregning med syklus med normal varighet) pga sen el. Noen dager senere var det jo hjerteaktivitet, og sist fredag var knerten blitt hele 20 mm lang og hjertet slo som bare det.

Så det ser det veldig lyst ut!! Er fortsatt veldig engstelig da, så skulle ikke forundre meg om jeg hiver meg over gyn igjen til uka.. Uff.. stakkars damen, jeg maser veldig føler jeg, men hun sier jeg bare skal si fra hvis det er noe, og hun spør alltid hvordan det går når hun ser meg.

Formen har vært svært variabel. Til tider veldig dårlig, men det er faktisk helt greit så lenge alt annet er bra! Ikke ofte man er glad for å føle seg elendig.. hehe. Har nok trengt å være hjemme av og til, men på grunn av svært dårlig bemanning på jobben, så har jeg ikke hatt samvittighet til å være hjemme. I går var jeg totalt utslitt og hadde bare lyst til å grine etter jobb.. Så i dag, som jeg visste det var noen andre på jobb, så ble jeg faktisk hjemme. Har hatt en behagelig dag. Spist når jeg har hatt lyst, sovet når jeg har hatt lyst og til og med fått vasket klær. Ikke verst bare det. Dagene har jo bestått av å stå opp, hangle seg frem til jobb, løpe inn på do og brekke seg.. og å late som ingenting gjennom dagen, kritthvit i ansiktet. Så hjem i 17-17.30 tiden, litt middag, en middagshvil en time, en liten time med tv og rett i seng kl 21. Men igjen, alt er virkelig verdt det hvis det går bra denne gangen :-)

Jeg gleder meg til å høre neste testresultat. Jeg tror det går bra jeg! Særlig når jeg ble minnet på at du har vært på lap for ikke lenge siden. Det har vi jo hørt om så mange ganger før, at folk blir gravide etterpå.

Og til lykkelig.. Føler med deg, og håper for deg også! :-)

Annonse

Ja har ikke sett deg her inne på en stund heller.....men er ikke her hele tiden selv altså. Som deg følger jeg litt med for å se etter noen visse som deg, Smiley, Lykkelig 29 og et par til.

Forstår godt at du er nervøs og usikker, er da ikke det minste rart når du har erfart å miste tidligere. Hvor langt har du kommet før?

Nå som du er snart 10 uker på vei, må da dette være lovende?! Og så føles det kanskje litt trygt å ha jevnlige kontroller også? Veldig glad på dine vegne og at knerten allerede har blitt 20 mm stor :-D!!!

Du har så absolutt fortjent å klare det denne gangen. Syns ikke du skal h adårlig samvittighet for at du maser på gyn altså. Mye bedre å få den roen du trenger enn at du skal bekymre deg og stresse og sånn, sant?

Syns du er tøff som jobber og sliter, syns jeg ser deg med kritthvitt ansikt og blanke øyne dritkvalm ;-)

Som du sier, er det så absolutt verdt alt slit og mas om alt bare går fint, men samtidig skal du ikke slite deg helt ut heller. Viktig å lytte til kroppens signaler. Tenk hvordan kroppen din jobber for tiden!! Sprøtt å tenke på altså.

Syns ikke du skal føle det kjipt å skrive litt dann og vann, jeg vil i alle fall gjerne høre hvordan det går med deg fremover:-)

Men skjønner hva du sier....fælt å skrive sånt når man vet det er så mange her inne som sliter så veldig.

Jeg skal oppdatere når jeg har tatt testen - den er kjøpt ja...hihihi

God fredag og kos deg med magen din..forresten fått noe antydning til mage???

Første gang var jeg på første ultralyd 8+5 og da var det jo liksom ikke noe der (blighted ovum). Utskrapning 9+4 eller hva det nå var, etter mislykket medikamentelt forsøk. Andre gang kom jeg bare til 5+0, så den hadde jeg ikke trengt å visst om engang, sånn egentlig (bortsett fra at jeg merker det veldig tidlig når noe er på gang. Tok jo blodprøve og, som bekreftet den positive testen).

Så ja, er jo allerede lenger enn noen gang, og det har jo vært hjerteaktivitet og den vokser som den skal, så da er jo håpet ganske stort.

Mage? Magen er delt inn i 2 litt store bulker.. hvis du skjønner, så det kommer sikkert ikke til å syns før om maaange uker. hehehe :-)

Venter i spenning på din neste oppdatering jeg da!! :-)

Er SÅ spent på oppdatering nå altså!!!! Holder du deg til i morgen eller?!!!

Lykke til i alle fall og ha en fantastisk helg.

Til deg og Aiva, det går veien for deg denne gangen :-) Håper du snart klarer å slappe litt mer av og nyte følelsen og den voksende magen :-)

Klem til dere begge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...