guttellerjente-09 Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Lillegull har nå spist grøt i ca 2 uker uten noe problem av noe slag, spiser med god appettit. Lurer derfor på om jeg skal gå opp til to måltider pr dag ? Hun har til nå fått på formiddagen, skal jeg gi litt på kvelden også og heller gi litt mindre på formiddagen ? Hvordan har dee gjort det ??
lillejenta2 Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Hei. Vi startet med smaksporsjoner på grøt da vår var fire mnd. Han var ikke helt fornøyd i starten, spiste bare en spiseskje eller to første måneden. Dette gjorde vi til gjengjeld mrg og kveld helt fra starten. Økte gradvis med noen barneskjeer av gangen. Nå, etter to mnd er han endelig oppe i full porsjon både morgen og kveld, pluss middagsglass til lunsj.
Lemonia Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Vi begynte med grøt da han var 4 mnd. Etter en uke var han oppe i full porsjon og da flyttet vi den fra formiddagen til kvelden. Så ventet vi til han var 5 mnd gammel med å begynne med middag (dvs hjemmelagede grønnsaksmoser). Det var ikke av noen annen grunn enn at jeg ikke så noen hast med å gi så mye fast føde. Målet er jo sakte men sikkert å gå over fra mm/mme til bare vanlig mat fram mot ettårsalderen. Jeg ville heller begynt med grønnsaker enn å gi et grøtmåltid til, rett og slett for å variere litt og venne dem til nye smaker.
Gjest Kira06 Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Vi tok det også veldig rolig, fordi var usikre på hvordan magen hennes ville reagere ettersom hun hadde hatt kolikk. Grøt ble litt for tung start for henne, så hun fikk i en periode kun noen ts grøt på morgenen og heller grønnsaker midt på dagen. Grønnsakene var lettere å fordøye for henne, det samme med banan. Nå har hun spist fast føde i ca 2-3 mnd, og vi gir henne grøt på morgen og kveld og et middagsglass + banan midt på dagen. Hvis jeg var deg så hadde jeg kanskje flyttet grøtmåltidet til kvelden, og hatt det slik noen dager. Hvis nettene går bra etter dette, så ser jeg ikke noe galt i å starte med et måltid til. Men det kan gjerne være grønnsaksmos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå