Gå til innhold

Ingen netter er like..4,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen :)

Her strever vi fremdeles med soving på nettene ja!

Når jeg snakker med de på barselgruppa mi om soving til de små så er det skikkelig sånnt "hun våkner rundt 02-02.30 og så rundt kl 06.00, asover til 08.00". Virker ut som de små har kommet inn i en slags rutine. Vet ikke om det er dette som er "normalt" jeg?

Nettene til lille snuppa her er forskjellige fra natt til natt omtrent. I forgårs og igår natt sov hun veldig bra (og det trengte jeg, leeenge siden sist!), sov da fra 20.30-04.00 uten mat, så litt pupping, og så opp ca 07.30. Deilig!

Inatt derimot (og de fleste andre netter..) er det en del mer våkning. Og eneste som gjelder er puppen. Jeg blir gal altså. Har prøvd byssing, la henne ligge å klage litt..Men får hun ikke pupp så holder hun det fint gående et par timer. Og da tenker jeg at hun kanskje er sulten så da får hun puppen tilslutt allikevel.

I natt la jeg henne kl 20.30, fikk mat sånn i søvne når jeg la meg rundt 22.30, så våknet hun 02.00, 03.30..og så husker jeg ikke lengre klokkeslett.. Men blir hyppigere og hyppigere utover mot morgenen.

Så hva med dere andre? Hadde vært så deilig å visst omtrent hvordan nettene kom til å være, har så lyst til å kunne slappe litt av med sambo om kveldene når vi endelig har barnefri, men blir bare at jeg sitter å tenker å stresser om natta som kommer. Og så legger jeg meg tidlig hver bidige kveld, som regel blir det rundt 21.30-22.00, en sjelden gang 22.30, for jeg føler jeg må være forberedt på natta.

Ble langt dette, men jeg kunne sikkert skrevet side opp og side ned om dette her jeg altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke kjekt ut med så lite soving, det blir slitsomt i lengden. Vi hadde også litt problemer ved 3 mnd, men fikk heldigvis orden på det etter en kort periode. Men veldig slitsomt når det sto på.

Høres ut som tulla di liker kosepupp? Du kan jo bli litt strengere med henne etterhvert nå som hun er større. Jeg har hørt at om man skal gi nattmat bør man gjøre det med en gang babyen våkner. Hvis babyen venner seg til at 'skriking om natta = mat' så har man laget seg en dårlig vane. Så derfor burde man gi mat med en gang babyen våkner hvis det er mattid. Hvis det ikke er mattid og babyen våkner så må man også være konsekvent og finne andre måter å trøste på.

Dette er nok ikke så lett hvis jenta di ikke tar smokk, så er ikke sikkert det er like lett å gjennomføre i praksis da...

Håper det går bedre for deg etterhvert. Soving er viktig både for mor og barn!

Skrevet

Nei, du er definitivt ikke alene... 4,5 mnd her også, og nettene minner mye om det du beskriver. Startet litt med tynn grøt da han var 4 mnd (3 uker siden). I starten kun på morgenen, men de siste 1,5-2 ukene også på kvelden (er oppe i ca. 1/3 porsjon nå). Hadde skikkelig dårlige netter for omtrent en uke siden, og ble ordentlig deppa. Trodde liksom ting skulle bli lettere etter hvert, ikke værre... Men så, de 2 siste nettene, har det vært myyye bedre. Håper de betyr at magen har vent seg på fast føde, og at han skal begynne å sove mer nå. *Håpe-håpe*. Sist natt sov han fra 19.45 til 02.45. Puppet til 03.25 og sov til 05.15! JIPPI! Lengste natta jeg har hatt på evigheter! Krysser fingrene for oss begge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...