guttellerjente-09 Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Hadde jo i utgangspinktet tenkt å bruke bunaden både på 17 mai og i komfirmasjon nå i mai , men ser at det blir jo ett h.... med tanke på ammingen.. Hva har dere tenkt å gjøre... Shit nå må jeg ut på kles jakt...
elma82 Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Jepp, bunad (i alle fall min) og amming passer dårlig sammen. Så må vel ut og handle noe jeg også... Hadde den faktisk på meg da lillegutt ble døpt - ammet rett før jeg tok den på, og tok den av og ammet rett etter kirka (hjemme, så klart . Så da måtte jeg jo ha noen andre klær likevel, men var fint å ha den under selve dåpen. Og veeeldig fornøyd med at den passet 2 mnd etter fødselen! (Den var litt trang i livet før jeg ble gravid, og er akkurat like trang nå..får sy den ut etter vi er ferdig med barn tror jeg..)
mamman til to gutter Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Jeg må ta av meg hele bunaden for å klare og amme, så for meg er det uaktuelt å bruke den. Ikke tror jeg den hadde passet heller ettersom puppene er mye større enn vanlig og magen heller ikke er nede i størrelsen den var før fødselen... Jeg skal ut og handle ammevennlige klær til bruk i dåp og på 17.mai.
Guttemamma x 3 Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Her blir det heller ikke bunad. Den er vel forsåvidt passe nå, men den er ikke ammevennlig. Tenkte å kjøpe meg en fin amme-kjole som jeg kan bruke 17. mai, i barnedåpen og utover sommeren.
Romeren Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Fant også ut at jeg må droppe bunad i år, både til 17. mai og konfirmasjon. Og siden jeg har til gode å finne skikkelig fine ammeklær (må sies jeg ikke har prøvd så hardt), har jeg heller væt ute og kjøpt meg et fint skjørt med en fin oppkneppbar topp til. Så kan jeg heller ha en ammesinglet under. (De har fine skjørt og topper på Noa Noa, om man liker den stilen. )
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Jeg hadde bunaden på barnedåpen. Fant et rom for meg selv, tok av sjalet, kneppet opp vesten og løsnet stakken, så dro jeg rett og slett hele stasen opp til halsen... :-) Anbefales ikke midt i folkeskokken, hehe. Men kom meg da igjennom dåpen - med bunad.
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 jeg bare tar opp skjorta og setter meg for meg selv, ikke så tungvint som alle skal ha det til ) Har nordlandsbunad, vet ikke om det har noe å si.... Gikk i allefall bare fint for meg
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 LilleMeg: Bunaden min har stakk med helt bærestykke innom skjorta...
Romeren Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Ja, de er veldig forskjellige. Min er fra vestagder, og vesten knytes sammen foran med en sølvlenke. (Selvfølgelig kunne jeg tredd den av og på igjen, men det er noe styr...)
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 ok... på Nordlandsbunaden har vi en vest som vi kan ta opp og igjen, så den er værtfall ikke vanskli å amme i, etter min mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå