Gå til innhold

Tror du på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud for hvem??

Dogmeguden for de kristne??

Islams gud?

Hinduenes guder??

Jeg tror på en makt større enn meg selv, men den er egendefinert.

Gjest sug lut
Skrevet

Definitivt. Jeg møtte Gud både i går og i forgårs.

Skrevet

Nei, men kjenner jeg er litt misunnelig på de som har styrken i troen på Gud, samholdet til andre kristne, og tror på et liv etter døden.

Skrevet

Ja, men er liksom ikke sånn typisk "kristen". Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg vet i alle fall at jeg tror på Gud! Er ingen som vet det, er veldig personlig. Ikke det at jeg er flau over det, men orker ikke alle diskusjonene som hadde fulgt med, for jeg oppfører meg ikke som en typisk kristen...

Skrevet

Ja - tror på en Gudskraft. Kaller meg ikke kristen eller muslim eller tilhører en annen religion, og oppfører meg ikke kristlig bortsett fra å være snill med folk osv.

Jesus var Guds sønn på samme måte som jeg er Guds datter.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Uten gud hadde livet mitt vært litt stussjelig. Jeg tilhører ingen relgion og er ikke medlem av statskirken. Men føler kjærlighet fra gud. Jeg får styrke når jeg tenker på han og ber til han og jeg har håp ved å ha han i livet mitt. Hadde ikke vært der i dag hadde ikke gud gitt meg styrke, håp og kjærlighet gjennom livet.

Løvetannbarn

Skrevet

Ja, på min egen slags Gud...på en måte hehe

Skrevet

Fnis, Sug, er det sidebarversjonen du refererer til? Han er hvertfall ekte nok.

Gjest sug lut
Skrevet

Næ, jeg har to guder, veit du. Den andre er enda ektere.

Skrevet

Åja, han våte bleikfisen der?

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke spott.

Det er forresten et veldig seriøst info-søkende innlegg til deg på loftet.

Skrevet

Apropos loften, biten er ferdig.

Den gleder seg til mai.

Gjest sug lut
Skrevet

YEAH! Mai du skjønne milde - det blir grensesprengende!

Skrevet

Nei, jeg tror vi mennesker er sørgelig alene i dette livet, ingen "gud" vil komme til å redde de rettskafne ved dommens dag. Og dommens dag kommer til å være menneskeskapt. Ingen himmel venter etter døden, ingen frelse.. Det beste er å nyte de årene man får på jorden, gjøre det beste av det man har! :)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jeg tror det levde en fyr som het Jesus for veldig lenge siden, men der stopper akkurat det.

Men jeg tror på "gjenferd" og tror at vi møter igjen mennesker vi har mistet når vi dør.

Skrevet

Jeg tror at Gud skapte oss, men jeg tror ikke på noen god Gud. Hadde han vært så god hadde det ikke vært så mye urettferdighet og forferdelige hendelser i verden. Folk sier at det er Satan som sørger for alt det vonde, men det tror jeg ikke på. Gud er større enn Satan (ifølge de fleste), og hadde han bare vært god, ville han gjort så ikke Satan hadde hatt så mye makt.

Jeg håper at vi kommer til Himmelen når vi dør, men hvem vet. Ingen! Det er ingen som har dødd, kommet til Himmelen og blitt levende igjen, så vi har ingen bevis på at Himmelen finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...