eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg har så lyst å kjøpe meg bunad. Men når bruker man den?? 17 mai, dåp, bryllupp, konfirmasjon, ja det er klart. Men hva julaften?
mamman til to gutter Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg bruker min kun på 17.mai og når jeg blir bedt i dåp og konfirmasjon, så vil jeg bruke den da også:-) I bryllup syns jeg det egner seg best kun i kirken og evt til middag og jeg orker ikke å ha med meg klær for å bytte, så da blir det ikke til at jeg bruker den da. På julaften syns jeg det er litt overpyntet med bunad, men jeg vet mange bruker den da også.
serin@ Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Bare på 17.mai, i dåp og konfirmasjon den har blitt brukt!
solita 06 Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Jeg har brukt min flere ganger til jul, dog ikke etter at jeg fikk barn. Har blitt litt ehh større, og så blir det mye tøy og bøy med småbarn. Noen bruker den og til galla. Og 50-60 års feiringer kanskje?? En dame jeg sydde til en gang bestilte beltestakk (!) fordi hun skulle ha en bunad på hytten, den skulle brukes til bryggedans!! Så mye går an :-)
Hikken Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Vi har pleid å bruke bunader på julaften, men nå som jeg er annenhver jul hos mine og samboers foreldre blir det jo litt sjeldnere. Ellers det vanlige, 17. mai, dåp og konfirmasjon.
lille sprelle Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Som du beskriver. Bruker den ikke på juleaften.
OleMari Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 17. mai, dåp, konfirmasjoner, i bryllup der jeg vet det er en del "bunadfolk", men skifter da etter middagen. Bruker ikke bunad på julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå