Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg ble tatt bilde av i en fotoboks idag! fuck! I 60 sone, bremset ned da jeg såg den, lå i 70, kom kansje på en plass mellom 65 og 70 når jeg passerte.. Hva skjer nå? Prikker? Bot? var litt stressa og bilen full av unger..uff..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Bot. Du kan gå inn på politiet sine sider og se satsene. Du får sikkert 1600 kr eller rundtom der. De trekker fra noen km/t i "feilmargin".
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Hva er feilmarginen på da? Har lest litt om det nå og ser at d skal jo være "så" lett å snike seg unna disse bøtene, om en ikke kan identifiseres med 100% sikkerhet og om bilen ikke er registrert på deg.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Jeg ble blinket en gang i det jeg trodde var en 80 sone, så ned på speedometeret med en gang, som viste rett over 80. Da boten kom sto det 76 km i 70 sonen og jeg fikk 1600 kr i bot (er noen år siden, satsene er gjerne endret). Så tipper de tar av ca 5 km/t i feilmargin. Boten blir sendt til den som bilen står registret på.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Forenklet forelegg i posten i hvertfall... Bot kommer med på rulleblad, forenklet forelegg gjør det ikke:) Jeg fikk beskjed om at jeg fikk prikk på førerkortet i tillegg til forelegget når jeg kjørte endel fortere enn deg. Du kan ha 8 før de tar lappen din så det går nok bra.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Du får ikke prikk før du har kjørt 16 over fartsgrensen, så det kan du ta med ro. Du vil om et par uker få brev i posten fra politiet der det står at du er blitt fotografert i XX km/t ved den og den fotoboksen og at bilen er registrert på deg. Du vil få en svarslipp som du skal returnere om at du godtar det forenklede forelegget (og dermed at det var du som kjørte bilen), alternativt så kan du fortelle hvem som kjørte bilen på det tidspunktet. Det holder ikke å si at du "vet ikke", da må du vel i utgangspunktet ha meldt bilen stjålet på det tidspunktet du ble fotografert. Bilen full av unger tyder vel heller ikke på at andre enn bilens eier kjører. Etter at du har sendt inn svarslippen så vil du få en innbetalingsblankett fra Statens Innkrevingssentral tilsendt noen uker senere, med forelegget (tipper det er i størrelsesorden 1600,-, ja). Hilsen ei som var i akkurat denne situasjonen for noen mnd siden. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå