Gå til innhold

Hva serverer man til 80 gjester???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kunne lages på forhånd, og ikke koste skjorta.

Blir veldig glad for gode forslag:o)

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer jo helt ann på hva type selskap det er da. Men gryterett er enkelt og billig, men ikke særlig bryllupsmat f.eks.

Steik er også mulig å lage på forhånd, og er ikke så altfor dyrt heller.

Om det er sommer, så er grilling supert:)

Skrevet

Det er barnedåp,så ikke så formelt som bryllup:o) Vi skal i kirken først, så derfor blir det litt komplisert å servere så mye mat rett etter kirken. Vi har vurdert catering, men det blir vanvittig dyrt til så mange personer:-/

Skrevet

Vi skal ha 40-50 gjester utpå forsommeren her, og vi vurderer helgrillet gris. Slakteren leverer ferdig steamet gris og låner ut grill med sånt stativ til å snurre den på over.. Men det er kanskje ikke typisk dåpsmat ;)

Skrevet

Baccalao evnt. en annen gryte sammen om noen ikke liker fisk. Den blir bedre dagen derpå.

Annonse

Skrevet

Var ganske mange til begge våre dåper ( henholdsvis 85 og 50) og vi lagde all maten selv. Koldtbord/ tapasbord er lettvint og det meste kan lages på forhånd og fryses.Ta opp dagen før for tining...

Og husk å delegere til nærmeste familie og venner ; )

Vi hadde karbonadesmørbrød (mamma laget), søsteren min lagde fylte halvmåner( butterdeig med ønsket fyll), og sweet chili marinerte reker, kjøttboller, lakserullade, 2 typer vanlig smørbrød i England, oppskåret ost og frukt. Og kaker selvsagt. Mamma lagde 1, søsteren min 1 og jeg to. Dårlig råd her i gården så det var kaffe og saft å drikke.

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Flere som har innspill? :o)

Skrevet

Sodd!

Hele Trøndelag kan ikke ta feil. :o)

Det eneste som trengs er to diiigre gryter (en til sodd og en til poteter/gulrøtter), noen pakker Mors flatbrød ved siden av og så har du en enkel, rimelig men god og mettende middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...