Frøken Lillan Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 6 april fant jeg ut at det er en liten en på vei etter dagevis med ekstrem kvalme. Jeg ringte samme dagen til legen og fikk time til undersøkekse 6 mai. Må jeg vente helt til det/lengre enn det før jeg får vite hvor langt jeg er på vei? Jeg har veldig uregelmessig menstrasjon og vet ikke 100& sikkert når siste mens var. Men tørr tippe ca rundt midten av februar. Men synes det er frustrerende å ikke vite.. (Er vel bare super spent).. Hva kan jeg gjøre for å finne ut hvor i graviditeten jeg er ? Regner jo ikke med legen vet det heller, han henviser meg vel bare videre etter timen for der å finne det ut ?
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Da jg var gravid med gullet på 2 år, viste jeg ikke hvor langt jeg var kommet. da jeg har svært uregelmessig mens. legen min tok en GU for å kjenne på størrelsen på livmora. hun mente jeg var ca 6-7 uker. men ble satt tilbake på den ordinære UL slik at jeg var 5-6 uker ved legebesøket. Men hun var jo ikke langt unna da Enn om du snakker med jordmor. kanskje hun kan henvise deg til UL?
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Med førstemann var min syklus veldig uregelmessig, men min lege gjorde ingenting med det. Jeg kom inn til UL i det som ifølge min første dag av siste mens var uke 18 (ordinær UL) men det viste seg at jeg var i uke 14, noe som stemte mer med det jeg trodde. Så jeg ble altså satt tilbake en måned og fikk ny UL 4 uker etterpå for å fastslå termin mer sikkert.
Flutili Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Du kan jo kanskje ta sånn en graviditetstest med ukesindikator, da kommer det opp ca antall uker siden befruktning.
Frøken Lillan Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 Har ikke kontaktet jordmor enda.. Det går ikke med test som viser uke, den har kun 3+ eller 5+ som Max.. Ellers hadde jeg gjort det, men er nok over 5 uker, har ikke hatt mens siden tidlugst midten av februar
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Be legen henvise deg til ul. Det er den eneste måte å få vite sikkert hvor langt du er på vei. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå