Gå til innhold

Ingen anelse om termin pga ureg. menstrasjon ... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 april fant jeg ut at det er en liten en på vei etter dagevis med ekstrem kvalme. Jeg ringte samme dagen til legen og fikk time til undersøkekse 6 mai. Må jeg vente helt til det/lengre enn det før jeg får vite hvor langt jeg er på vei?

Jeg har veldig uregelmessig menstrasjon og vet ikke 100& sikkert når siste mens var. Men tørr tippe ca rundt midten av februar. Men synes det er frustrerende å ikke vite.. (Er vel bare super spent)..

Hva kan jeg gjøre for å finne ut hvor i graviditeten jeg er ?

Regner jo ikke med legen vet det heller, han henviser meg vel bare videre etter timen for der å finne det ut ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jg var gravid med gullet på 2 år, viste jeg ikke hvor langt jeg var kommet. da jeg har svært uregelmessig mens. legen min tok en GU for å kjenne på størrelsen på livmora. hun mente jeg var ca 6-7 uker. men ble satt tilbake på den ordinære UL slik at jeg var 5-6 uker ved legebesøket. Men hun var jo ikke langt unna da :) Enn om du snakker med jordmor. kanskje hun kan henvise deg til UL?

Skrevet

Med førstemann var min syklus veldig uregelmessig, men min lege gjorde ingenting med det. Jeg kom inn til UL i det som ifølge min første dag av siste mens var uke 18 (ordinær UL) men det viste seg at jeg var i uke 14, noe som stemte mer med det jeg trodde. Så jeg ble altså satt tilbake en måned og fikk ny UL 4 uker etterpå for å fastslå termin mer sikkert.

Skrevet

Du kan jo kanskje ta sånn en graviditetstest med ukesindikator, da kommer det opp ca antall uker siden befruktning.

Skrevet

Har ikke kontaktet jordmor enda.. Det går ikke med test som viser uke, den har kun 3+ eller 5+ som Max.. Ellers hadde jeg gjort det, men er nok over 5 uker, har ikke hatt mens siden tidlugst midten av februar :)

Skrevet

Be legen henvise deg til ul. Det er den eneste måte å få vite sikkert hvor langt du er på vei.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...