Gjest Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Vi har ei janus-strikka lue og ei fleecelue som vi har brukt hele vinteren. Føler nå disse blir litt for varme i solsteiken, men har liksom ikke fått kommet meg ut å kjøpe ny lue enda. Har ei Ellte-lue fra i høst, men den begynner å bli i det trangeste laget. Er det nok å bruke en sånn (kjøpe ny), eller burde jeg ha en vindtett "dress-stoff" lue? Har så lite peiling på dette at det gjør vondt;)
Zitro Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Mine 2 åring har reimalue i bomull med vindtett stoff inne i lua som akkurat dekker ørene sånn at det ikke blir trekk i øra. Guttungen på snart 5 bruker pannebånd bare.
Willy Wonka Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 En helt vanlig, tynn bomullslue. HOlder i massevis her.
Babyønske �� Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Bruker stort sett en bomullslue med vindtett innlegg rundt ørene. Jeg satt faktisk akkurat og tenkte på om han skulle hatt en vind/vanntett en også, men den blir mest til bruk i lett regnvær, istedet for hette.
Hikken Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Frøkna her (21 mnd) bruker tynt pannebånd fra Cubus. Hun er ganske varm i topplokket og blir gjennomsvett hvis hun får en lue tredd over hodet.
lille sprelle Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 pannebånd (hjemmelaget a la buff, men litt tykkere) i bomull ellers så anbefaler jeg "hjelm"luene de selger på name it i bomull. De er veldig ok og dekker ørene godt
Gjest Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Ok, tusen takk for svar! Da får vi dra på en liten shopperunde på Name it og Røff og Tøff til helga eller uka:) Forresten: Hjelm lue vil si sånn liten lue man gjerne brukte da de var babyer, ikke sant? Gidder ikke kjøpe sånn vind/vanntett da, siden hun har hette på dressen sin:) Når kan man begynne å bruke solhatt da? Må få kjøpt en slik som er ekstra lang i nakken, så hun ikke blir solbrent i nakken sin:)
Fire småtroll Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 De siste par dagene har 2-åringen brukt caps og 1-åringen brukt solhatt med øreklaffer. Kjøpte solhatten til storesøster på Cubus i fjor, kjempegreit med de øreklaffene på, men de hadde ikke fått de inn enda i år (var å tittet på lørdag). Ellers har begge to pannebånd.
Ranveig R Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Eldste på 4 1/2 nektar plent å ta av seg strikkehua i det heile tatt. Lurar på korleis det kjem til å bli til sommaren, kanskje eg får den av om eg kjøper ein tøff hatt... Lille på 2 1/2 brukar enten mellomtynn strikkehue i hjelmfasong eller kvitt blondeskaut i bomull (<-- DET var den tingen eg først sa eg skulle kjøpe då vi fekk vite at babyen i magen var jente ) Vi har både tynn og tjukk vind- og vanntett hue, ei reima og ei noko anna, men synest ikkje dei er så bra no, dei blir for tette. Brukar heller hetta på dressen over huene om det blåser eller regnar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå