Gå til innhold

Kan dere være konsulenter, jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Altså, here goes: Kort sagt er jeg full av ideer og jobber mye med min gode venn symaskinen. Siste på schlägertoppen hos meg er gamle damask linduker som får nytt liv som kjøkkenhåndklær. Skal gi bort i gave til venner vi skal på lunsj til på lørdag, og jeg har laget fire stk. Tre med brodert monogram og ett med broderitekst: Time may change me, but I can't change time.

Selv syntes jeg ideen var mildt sagt strålende, men mannen så litt mer spørsmålstegn ut og tror ikke folk ser koblingen med Bowie i gammel damask..

Hva sier dere? Har jeg rett eller vrangt? Selv synes jeg jo det er så briljant at jeg burde ha copyright he he he, men man ser seg jo av og til litt blind;)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Wow, det er utrolig kult, og du er imponerende kreativ - du burde jo bare leve av det. Synes det passer knallbra (og digger Bowie) - det er en spennende kobling (redesign, geriljabroderi og genialt sitat) og sånne håndklær må jo bli kjempefine. Broderer du hvitt på hvitt?

Gjest amandine
Skrevet

Jepp, hvitt på hvitt er klassisk og pent;) Kunne nesten tenkt meg du ville like;) Ha ha jeg får sy som en gal og betale studiene mine!

Gjest sug lut
Skrevet

Hva slags sting da? Plattsøm med sånne schwungne bokstaver og sånt? Jeg bøyer meg i støvet. Ja, hvem vet, om du trives med det som håndarbeid og klarer å lage endel kan du garantert få solgt.

Skrevet

Tror mannen din er typisk mann, bare.

Kan jeg få komme og? Pappa har fiksa symaskina mi! Så nå kan jeg sy så mye jeg lyster. Har planer om et "lappeteppe" av gamle heklede brikker til lillemor i magen. Det syntes jeg var en strålende idé.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har en sånn dritfancy symaskin som jeg kobler rett til pc'en hi hi, så kan jeg designe broderiet, trykke på knappen og vips voilà så syr den de nydeligste bokstaver for meg! Så jeg skal ikke si jeg spyr ut, for det tar tid, men jeg tar 4 på en kveld...

Gjest amandine
Skrevet

Det synes jeg du har helt rett i! Kjempefin måte å bruke litt ubrukelige ting på, og kanskje ting laget av oldemødre og sånt. God plan!

Skrevet

Jeg liker heklede duker o.l., men helst til annet bruk enn våre bestemødre mente med dem. :)

Gjest sug lut
Skrevet

Kult, du er ikke ludditt og broderer hvert sting for hånd, da, det kunne blitt lite produktivt. Visste ikke at det fantes slike maskiner.

Skrevet

Åh, har du usbutgang på den? Jeg kan bare sy blokkbokstaver. Dritfancy. Men den har mange fine mønstre. Og fra nå av skal jeg kun bruke tråd fra Mölnlycke, siden jeg har syndet og brukt "billigtråd" kjøpt på Rema. Det var derfor symaskina tok seg en juleferie som varte helt til påske.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har også overskudd av duker - kan hende jeg låner ideen din og lager meg kjøkkenhåndklær med Obey your master...

Skrevet

Jeg har jo jobba med slike symaskiner i flere år, men av den industrielle versjonen som kan sy alt på alt. De hadde jeg mye moro med.

Nå er det geriljabroderi for alle penga.

Skrevet

Kult. Merker at jeg misunner deg symaskinen din.

Skrevet

Jeg blir venninna di om du gir meg den damasken med sitatet på i hvert fall ;)

Forøvrig har jeg selv handlet inn masse gammeldagse servietter på loppis som jeg skal lage kule, moderne monogram på og gi bort til venner (når jeg en dag får tid).

Skrevet

Aahahaha, genialt! Hvis jeg får kjøpe en sånn geriljadamasksak så skal jeg vurdere å bli huslig. Jeg er faktisk truendes til å bli fast kunde.

Gjest amandine
Skrevet

Steikje det(som mannen sier) for en feedback! Begynner å stole på at jeg faktisk hadde en god idé! Takk skal dere ha!

Gjest sug lut
Skrevet

Om du setter en pris garanterer jeg deg stort salg her inne på krangle til og med.

Skrevet

Jeg trekker gladelig kølapp for å kjøpe geriliabrodert damask!

...selv egner jeg meg best til grovsløyd og flatpakker. Synd mannen ikke kan brodere. Kan jeg sende han på kurs hos deg?

Gjest amandine
Skrevet

Det er der problemet ligger for meg, skjønner du, lut! I fjor sydde jeg forklekjoler til alle jentene i nabolaget pluss til noen døtre av ansatte på sfo.. Og så får du spørsmålet:-Hva tar du, da? Og jeg blir stum og skrapende og ender alltid opp med å si neeei vet ikke? EHH...

Og så ender det opp med at jeg gir bort i øst og vest og fortrenger at jeg har kjøpt stoff og brukt timesvis.

Å sette en pris er MEGET vanskelig, synes undertegnede! Nemlig

Skrevet

Jeg kan bli manageren din mot en liten prosent. Jeg eier ikke skrupler med å sette pris på hardt arbeid.

Gjest sug lut
Skrevet

Se det sånn, Amandine: jeg og mange med meg, som det heter, ville gladelig betalt en hundrings for et håndkle, hvilket er lav pris i forhold til stoff og arbeid, men høy pris i forhold til andre håndklær. Pluss frakt, selvsagt. Kunne sikkert betalt mer også, men da hadde det begrensa seg på antall. Og for min egen del ville jeg kjøpt og hatt til gaver til alle som fortjener det, men jeg ville ikke ha tatt imot om jeg ikke fikk betale.

Skrevet

Juppitidupp, en hundrings høres ut som en hyggelig pris på noe sånt :)

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, nå skal man som kjent være varsom med å snakke for andre enn seg selv, men jeg tror det. Så om du hadde ei webside (det er et sted hvor mange forskjellige kreative folk selger de kule tingene sine, jeg husker ikke hva det heter, eple.no? - ) og slapp å se folk i øya mens du ba om betalinga tror jeg nok du skulle klart det.

Skrevet

eple.no er en kjekk side. En jeg kjenner selger ting hun lager der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...