mammas nurk Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 min mann arbeider 50 %på fritida uten om at han er 100 %student? trur dere at jeg kan få hans fedrekvote? har ikke mulighet i året til å ta de 10 ukene fedre har rett til... flere med kjennskp til dette:)?
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Her er pappan student, men han jobber ikke så mye ellers da. Han har vel tjent opp rettigheter så lenge han jobber 50%?! Jeg har fått hans uker, men det kommer vel an på om han har krav på de ukene. Nå ble du nok ikke så mye klokere Ring å hør
lykkelig-mamma:-) Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Så lenge han jobber noe i d hele tatt får du ikke fedrekvoten...enten d er 10% eller 100%.... akkurat dette har jeg vert å snakket med nav om... Min er 100% student å jobber ingenting så jeg får fedrekvoten...
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Nei, han må ha jobbet minst 50% i 6 av de siste 10 mnd for å ha krav på fedrekvoten. Har nå hvertfall fått hans uker jeg
lykkelig-mamma:-) Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Da virker d nesten som d er forskjellig alt etter hvor du bor...eller hadde hun jeg snakket med (som har med svangerskapspermisjon ol ) ikke peiling.. håper d ordner seg uansett
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Han må ikkr ha jobbet 50%, det er mor som må ha jobbet 50% for at far skal få fedrekvote.
mammas nurk Skrevet 16. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2010 det er så mange forskjellige svar altså hehe!!! en kollega av meg hadde en mann som jobbet 50 % og hun fikk hans fedrekvote. eg har søkt da, så får se. forskjelligt kor du bor trur eg ja. men de sa så lenge han er student er det du som har krav på de. de spurte ikke noe ting om hans arbeid.. lurer de, får de spør. eg finner ikke noe konkret på nav sine sider heller om fars tudent å arbeid ol. bare ikke gjør noe gale liskom, hehe:) men de spør vel om det de lurer på...?
beibilykke Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 hei. Jeg var nede på nav (Bergen) og spurte om det samme. Fikk da beskjed om at det nesten er umulig at mor får far sine 10 uker. De eneste tilfellene hvor dette skjedde var hvis far ikke var istand til å ta seg av barnet. Fikk da et eksempel på at hvis far brakk begge armene, så kunne jeg få hans ti uker...... Så ikke noe hell der. Så, syns det er rart hvis det er andre regler andre steder...?Dere som skriver dere fikk far sine uker, hvor bor dere og hva sa de dere snakket med på nav?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Er du student eller arbeider du?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 jeg har fått far sine uker.han er student(100%), og jobber deltid ved siden av.tjener mer enn meg på deltid faktisk...regnet ikke med at det gikk, men ble positivt overrasket etter søknad;-) skriv en skriftlig søknad, så slipper du det håpløse telefonsystemet hos _NAV!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 17. april 2010 #11 Skrevet 17. april 2010 Joda jeg fikk ihvertfall i 2006 alle hannes uker da han studerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå