Gå til innhold

Veskehund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere egentlig om det? Jeg er så MØKK lei disse små gneldrebikkjene som sitter i veska (eller vogna!) til matmor eller matfar i sine nye klær.

Hvorfor gjør folk slikt? Det er da for svarte dyr?! De har 4 bein å gå på, hvorfor får de ikke bruke de?

Og hvorfor mener slike eiere at det er ok å ta med hunder inn på plasser der "vanlige" hunder (hunder som går selv altså) får være med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE får være med mente jeg da :)

Skrevet

Er så enig!

Skrevet

Ja du kan jo lure. Jeg blir selv kvalm av å se disse stakkars hundene sitte i disse wannabe damene\jentene sine vesker. (bor i Oslo så dette ser jeg daglig)

Ser stadig at de sitter på cafe med hundene i veska. Tipper min rottis hadde blitt jaget bort med en gang. Enda hun legger seg pent ned når jeg sier det.

Skrevet

Jeg har en chihuahua å jeg må si at hun har aldri sittet i en veske, hun må fint gå selv for det er det hun skal, ja på lengre turer har hun gjerne hoppet under vognen til vesla, da har hun nok vært sliten å hun har fått lagt der litt før jeg har tatt henne utav igjen.

Det kunne heller aldri falt meg inn å ta henne med inn på cafe eller et sted man spiser, jeg har riktignok bært henne inne på ett kjøpesenter fordi vi var på tur i byen å jeg fant ut at jeg skulle en tur inn å kjøpe noe klær til vesla, å selvfølgelig ville jeg ikke binde henne utenfor,

siden sjansen er så sinnsykt mye større for at hun hadde vært vekke når vi kom ut enn hva sannsynligheten for at en annen hund eks schæfer hadde vært.

men ellers tar jeg henne som regeler aldri med vist jeg vet at jeg skal inn på butikker.

Jeg forstår godt hva du mener å syntes heller ikke noe om de som bare har de i vesken å tror de kan bli med alle mulige plasser.

men ikke dra alle under en kam

Skrevet

å må bare legge til at jeg er ganske lei at folk kaller de for gnældrebikkjer heler tiden for det er apsolutt ikke alle som er det... tror det er få som har hørt vår hun bjæffe om det ikke har vært noe spessiellt, men alle sier ååh slik gnældrebikkje

Skrevet

Drar ikke alle over en kam her

Dette var myntet på de som ER gneldrebikkjer, og veskehunder. Har en venninne med liten hund, men den går selv, og bjeffer lite.

Har hatt hunder i alle størrelser i alle år, og er nå hundetrener, så jeg vet det er forskjeller...

HL

Skrevet

Chiahuahua har et negativt rykte og blir derfor kalt gneldrebikkja.

Jeg har en rottweiler og de har heller ikke noe godt rykte, folk tror ofte at de bikkjene er farlige og aggresive.

Det er kjipt med slike holdninger. Skjønner at du er lei av å høre at bikkja de er gneldrete. Jeg er selv lei av å høre at bikkja mi er skummel og farlig.

Her om dagen møtte jeg en dame når jeg gikk rundt hjørnet på blokka mi, og vi dumpet borti hverandre. Når hun så hunden min klikket hun fullstendig og begynte å sparke den. Jeg dro bikkja unna og hun dama nektet å flytte seg, mente at jeg måtte gå rundt. Jeg skjønte ikke et kvekk og var nesten i "sjokk" av at hun sparket hunden min.

Hun stod der og hylte og fikk frem at hun er livredd for slike hunder og sparker hvis de kommer for nære.

Men regner med denne dama har en form for angst, er jo ikke normalt å være så redd for hunder at man begynner å sparke de sånn uten videre. Jaja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...