Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen har som har startet på offentlig ICSI og tatt en runde privat for å så gå tilbake til det offentlige?

Jeg har nå hatt to forsøk i det offentlige, den siste resultetert i en BO og jeg skal til utskarping i morgen. Jeg vil jo gjerne sette igang så fort som mulig, men Rikshospitalet er stengt i noen uker i juli. Naturligvis er det en fare for at disse ukene er da jeg skulle hatt uttak og Riksen vil da utsette det til høsten.

Vi lurer derfor på om vi skal ta et privat forsøk i sommer og hvis det ikke går ta det siste offentlige forsøket til høsten. Noen som har vært i lignende situasjon?

Vi har bestemt oss at vi ikke skal gi oss med disse tre forsøkene, så privat vil vi gå samme hva. Og klaffer det og vi går glipp av det siste forsøket? Så JIPPPI!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141729031-icsi-litt-privat-og-litt-offentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan dere gjøre det - bare vær klar over at de fleste private klinikkene i Norge også har stengt i fellesferien, akkurat som de offentlige klinikkene.

Trist å høre om BOen. Hvor langt skulle du har vært på vei? Det blir godt å bli ferdig imorgen slik at dere kan begynne å prøve å legge det bak dere. Go'klem til deg.

Jeg skulle vært 9+1 og siden jeg hadde masse hormoner, sikkert mye Crinones skyld, ingen blødninger kom det igrunn som et sjokk.

Nei uff, det er mange terskler som skal til for å lykkes. Uttak av egg, befrukte egg, deling av egg, festing av embryo, videre utvikling av embryo, utvikling av morkake osv osv.

Egentlig helt utrolig at det går bra for mange. Når en ser på det med negative briller virker det nesten mer sannsynelig å vinne i lotto.

Ja, ja. Takk for svar, jeg får sjekke litt med privat klinikker også. Får jeg mens tidlig, i løpet av 4 uker, etter inngrepet burde jeg rekke det på Riksen før ferien.

Ja, jeg forstår godt hva du mener. Ved begge MAene mine hadde jeg ingen tegn på at noe var galt før vi oppdaget det ved UL-kontroll. Jeg hadde symptomer og alt så greit ut. I begge tilfellene hadde vi også sett hjerteaksjon tidligere. Sjokk, ja..

Mmm - jeg har alltid vært avventende, og har bare blitt det enda mer etter tre aborter. Det er mye som skal klaffe og mange milepæler som skal nås underveis. Hvis jeg er heldig og blir gravid igjen kommer det til å ta lang tid før jeg våger å tro på at vi skal komme imål.

Håper ting går fint imorgen og at timingen klaffer best mulig for dere mhp nytt forsøk!

Takk, det var hyggelig.

En prøver å være nøktern, men til og med i søvne laget jeg "planer" om at vi skulle ha baby. Våknet opp med hånden på magen, med unntak av siste uke.

Å se hjerteaksjon og så miste, regner jeg med er forferdelig. Så langt kom heldigvis (?) ikke vi.

Ser at du skal i gang igjen april/mai. Jeg krysser fingre og tær. Du vet at du kan bli gravid, hjelper det? Inni hodet mitt hjelper det at kroppen min i det minste vil. Må nå bare treffe det rette embryoet.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...