minnimus83 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 eg jobbee på et vaskeri og der erdet tungetraller og tunge sekker med skittentøy, kan eg løfte det og trille trallene i svangerskapet?
soleia Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Mi erfaring er at trilling av tunge vogner, eller i mitt tilfelle sjukehussenger, gjekk ein del ut over bekkenet etter kvart. Er nok lurt å ta ein prat med sjefen din når du er klar for å fortelje om graviditeten, og gjere avtalar for korleis ein kan tilretteleggje på jobben din. Det vil vere i begge si interesse at du klarar å stå i jobben din lengst mogleg utan å bli sjukemeld.
LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 aktiv sykemelding ...og tilrette legg jobb situasjon =)))lykke til =))
bubben Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 jeg bar pasienter til jeg var 6 mnd på vei med nr 1.. alt fra 50 til 120 kg.. var selfølgelig 2 stk som bar. men d gikk bare bra
Student89 Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Jeg også har en svært tung jobb i forhold til løft.. Jobber i heiemsjukepleien, og er en del tungt arbeid.. Jeg har ikke akkurat vert forsiktig disse 6 ukene.. :S
Flaksi83 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Jeg jobbero gså i hjemmesykepleien, og løfter en hel del.. har aldri hatt vondt i ryggen før, men for noen dager siden begynte jeg å få sinnsykt vondt i ryggen.. Jeg tror det lønner seg å være litt ekstra forsiktig, for det er jo ikke no vits i å ødelegge seg unødig. Jeg har allerede fortalt det til sjefen min.. så nå slipper jeg de "tyngste" stellene.. =)
Student89 Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Ja, vurderer å si det til sjefen snart jeg også, de er utrolig flinke til å tilrettelegge godt i arbeidsplassen. Men problemet mitt er at sjefen min er også tanta mi.. så har valgt å vente litt til.. Men det er for vår egen del at vi ikke skal løfte så tungt sant? Babyen tar seg ikke skade av det? ikke så tidlig som i uke 6?
minnimus83 Skrevet 17. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2010 HVOR TIDLIG FORTALTE DERE DET TIL JOBBEN KOLLEGAENE OSV?
soleia Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Eg fortalde det ca i veke 16, då var bekkenet og ryggen byrja å krangle litt, så då fekk eg tilrettelegging.
bubben Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 tanta di har taushetsplikt uansett! så bare fortelle henne det.
Frøken Lillan Skrevet 17. april 2010 #11 Skrevet 17. april 2010 Jeg jobber innen pleie og omsorg så jeg har endel tunge løft/dytt.. Prøver å tenke riktig ift dette, ikke bruke ryggen galt og ikke løfte for tungt. Jeg kommer ikke til å fortelle på jobben før om en stund. når jeg er en god bit over 3 mnd, med mindre ikke kroppen har fått plager og magen er synlig ;D Og man har kun plikt til å fortelle 3 mnd før permisjon, om noen lurte på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå