Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg jobbee på et vaskeri og der erdet tungetraller og tunge sekker med skittentøy, kan eg løfte det og trille trallene i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi erfaring er at trilling av tunge vogner, eller i mitt tilfelle sjukehussenger, gjekk ein del ut over bekkenet etter kvart. Er nok lurt å ta ein prat med sjefen din når du er klar for å fortelje om graviditeten, og gjere avtalar for korleis ein kan tilretteleggje på jobben din. Det vil vere i begge si interesse at du klarar å stå i jobben din lengst mogleg utan å bli sjukemeld.

Skrevet

aktiv sykemelding ...og tilrette legg jobb situasjon =)))lykke til =))

Skrevet

jeg bar pasienter til jeg var 6 mnd på vei med nr 1.. alt fra 50 til 120 kg.. var selfølgelig 2 stk som bar. men d gikk bare bra :)

Skrevet

Jeg også har en svært tung jobb i forhold til løft.. Jobber i heiemsjukepleien, og er en del tungt arbeid.. Jeg har ikke akkurat vert forsiktig disse 6 ukene.. :S

Skrevet

Jeg jobbero gså i hjemmesykepleien, og løfter en hel del.. har aldri hatt vondt i ryggen før, men for noen dager siden begynte jeg å få sinnsykt vondt i ryggen.. Jeg tror det lønner seg å være litt ekstra forsiktig, for det er jo ikke no vits i å ødelegge seg unødig. Jeg har allerede fortalt det til sjefen min.. så nå slipper jeg de "tyngste" stellene.. =)

Skrevet

Ja, vurderer å si det til sjefen snart jeg også, de er utrolig flinke til å tilrettelegge godt i arbeidsplassen. Men problemet mitt er at sjefen min er også tanta mi.. så har valgt å vente litt til..

Men det er for vår egen del at vi ikke skal løfte så tungt sant?

Babyen tar seg ikke skade av det? ikke så tidlig som i uke 6?

Skrevet

HVOR TIDLIG FORTALTE DERE DET TIL JOBBEN KOLLEGAENE OSV?

Skrevet

Eg fortalde det ca i veke 16, då var bekkenet og ryggen byrja å krangle litt, så då fekk eg tilrettelegging.

Skrevet

tanta di har taushetsplikt uansett! så bare fortelle henne det.

Skrevet

Jeg jobber innen pleie og omsorg så jeg har endel tunge løft/dytt.. Prøver å tenke riktig ift dette, ikke bruke ryggen galt og ikke løfte for tungt. Jeg kommer ikke til å fortelle på jobben før om en stund. når jeg er en god bit over 3 mnd, med mindre ikke kroppen har fått plager og magen er synlig ;D

Og man har kun plikt til å fortelle 3 mnd før permisjon, om noen lurte på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...