Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra, da har jeg fått strekkmerker.... Er 37 uker, dette er mitt andre barn. Etter nr 1 fikk jeg to veldig små strekkmerker rett over navlen. Disse merka jeg faktisk ikke før magen var tilbake i normal størrelse, så små var de. De så rett og slett ut som små arr, som om jeg hadde hatt navlepiercing :) Nå, i svangerskap nr 2, har de blitt større, ca tre cm hver. Og de gjor voooondt :( er skikkelig ømme. Er det derfor de strekkes fremdeles, eller...? Er jo bare en filleting dette, men det er ganske ubehagelig når klær HELE tiden gnisser mot. De er jo helt frammerst på magen. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer:)

Jeg fikk ikke strekkmerkene mine under fødsel jeg, trodde jeg skulle slippe men nai da,,, kom i siste liten:)

Har i grunnen ingen gode råd/tips å komme med, men det gir seg! Husker jeg var øm og "sår" ganske lenge, men etter en tid så gir det seg.

Skrevet

Kan bare si at du skal være glad du bare har to strekkmerker... Jeg fikk sikkert 100 sist svangerskap, de dekket hele magen på kryss og tvers, og gud så vondt det var! Prøvde alt av kremer og geler, mange sier det hjelper med hvitvask fra apoteket, men det hadde ingen effekt på meg.

Skrevet

Ja, pippis mamma, jeg er veldig fornøyd med at jeg har fått så få strekkmerker. De to jeg har fått gjør meg ikke noe, de er bare et lite symbol på mine graviditeter :) kroppens egen tattis;) (Det betyr ikke at jeg vil ha flere, altså...)

Hørtes ikke behagelig ut de du hadde, håper du slipper det denne gangen. Ville bare vite om det var vanlig at de vår så ømme, og det er det jo tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...