Gå til innhold

Orker ikke mer,,,

4 barns mor :)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå passert uke 35 og har fått ks dato den 3. mai, men nå orker jeg snart ikke mer. :(

Tanken på at jeg skal vente over 2 uker til får meg nesten til å tippe over kanten.

Jeg har hatt mye plager dette svangerskapet, mye kvalme og oppkast, bekkenløsning siden uke16, ble innlagt allerede før jul med sterke "kynnere", svangerskapskløe og det som måtte være. Nå de siste par mnd har jeg nesten ikke fått sovet, kløen plager meg mye og det samme gjør bekkenløsningen. Jeg ble innlagt for to uker siden igjen med helt vanvittige magesmerter, som mest sannsynlig er gallestein. Dette førte igjen til at jeg fikk rier som de stoppet. Etter dette har jeg kynnere/maserier hele dagen og natta. Jeg har ikke sovet en hel time sammenhengende på nesten to uker.

Jeg har to barn fra før som ser at mammaen deres ikke har det noe godt og hun minste har begynt å få mareritt om at mamma er syk. Jeg prøver så godt jeg kan å forklare og å ta meg sammen, men det er ikke lett.

Det som er rart er at i de foregående svangerskapene har jeg frisk som en fisk og sprek som bare det. Så det er en stor overgang dette.

Nå skal jeg slutte å klage og komme fram til spørsmålet mitt. For det jeg lurer på er om det er noen som har fått framskyndet ks pga plager?

Jeg skal på kontroll på mandag og tenkte å ta det opp da, men er litt usikker på hvordan jeg skal legge det fram.

Alle forslag tas imot med takk.

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt da jeg ikke vet 100%, men jeg synes du burde få det innvilget.

Det jeg ville si er at jeg føler med deg og synes du har lov til å klage å være lei. Det er kjedelig å bli så dårlig. Jeg prøver å bare fokusere på at det blir verdt det tilslutt.

Håper du får snakket med noen leger som hører på deg. Lykke til.

Det skal mye til å få fremskyndet ks så lenge det ikke er medisinske indikasjoner på det, men du kan jo høre.

Forøvrig er det ekstremt slitsomt å ha 2 små barn på nyfødt intensiv, også, og jeg ville nok MYE heller ha holdt ut etpar uker til, for å slippe det kjøret som det innebærer.

Forstår at du har det ille nå, og det er helt forferdelig å ikke ha sovet skikkelig på lenge.

Er det ikke noen som kan ha de to andre barna deres på besøk etpar dager, slik at du i det minste slipper å ha dårlig samvittighet for de?

Lykke til i innspurten!

Jeg forstår du må ha det tøft som har hatt så mange plager i svangerskapet, men det virker som de har satt KS dato til uke 37, da er jo ikke barna å regne som premature lengre og det er nok en fordel for både deg og de små at de får være i rugekassa så lenge som mulig...

Kan du ikke forhøre deg med familie/ venner om de kan komme å hjelpe deg med barna dine og husarbeidet nå på slutten? Min erfaring er at de som er rundt oss med stor kul på magen gjerne vil hjelpe med avlastning av forskjellig art, her hos oss har til og med naboene meldt seg for assistanse :o)

Selv er jeg i uke 38 nå, men jeg har/ har hatt et fantastisk svangerskap, så kan jo ikke sammenligne min situasjon med din, men legen er veldig fornøyd med at jentene i magen har fått være så lenge der inne og vokser og koser seg. Tiden i etterkant vil bli eklere jo lenger du klarer å bære dem.

Be om hjelp og stå på!

Dette kommer du til å klare kjempebra - LYKKE TIL!!

huff, så vondt at du har det så tungt.. Men må nok si meg litt enig med de andre her inne og mener at de kanskje har det best der inne.. Det er nok lett å si for mange, og særlig meg som absolutt ikke har kommet dit ennå, men hele to uker betyr mye for de lille små..

Håper du kan be andre om hjelp og at du klarer deg gjennom den siste tiden igjen.. Ønkser deg masse lykke til!!

du vil ikke ha ut barna før uke 37:)

men hvordan kan du gjøre hverdagen lettere for deg selv?

bekkenbelte,ligge med pute mellom beina om natta,knipeøvelser,vaskehjelp (vasking er det verste du gjør)

gåt til behandling!!!

om natta: bygge opp med mangen store og myke puter?

her selv strevd med kraftig bekkenløsning og minimalt med søvn under mine svangerskap....en kan bli helt tussete gaaaaal!

har du hjelp til dine to små barn?

sitt deg ned å forklar dem at du ikke er syk,men sliten og at alt blir betre når babyene kommer:)

har selv måttet prate mye med jenta mi og forklart hvorfor mamma er dårlig...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...