Gå til innhold

dere som har barn som gaper til alt:

Anbefalte innlegg

Skrevet

gaper de også når de er litt mette, f.eks. har fått mm.?

hvor lenge går de uten mat før de gaper evt.?

er helt fortvila.. O vil ikke ha mat fra skje. nå er det tre dager og han lukker munnen bestemt til grøt og middag. det eneste han tar er banan i mm. og selv det med mye masing fra min side. gjør ALT for å få ham til å gape.

han tar ikke flaske heller, så jeg får hverken sviskesaft eller noe annet enn banan og mm. i ham, derfor vil han ha pupp flere ganger om natta. han sikler, sutter på hånda si og tar ut tunga hele dagen. er ikke det tegn på sult?

i begynnelsen spiste han alt han fikk. er det noe jeg har gjort som gjør at han ikke vil ha skjeen lenger?

Skrevet

Nå gaper babyen min til stort sett alt, men det tok mye lengre enn tre dager for å komme dit altså. Vi holdt på hver dag i nesten 14 dager og da ble maten stort sett møtt med lukket munn. Måtte lirke det inn når hun åpnet munnen for å snakke og sånn. Men så plutselig en dag så gapte hun opp!

Så du får holde ut en stund til, så gaper han sikkert til slutt... :) :)

Skrevet

Vi har hatt noen perioder hvor lillemor har nekta fast føde (annet enn banan som hun blir hard i magen av... typisk). Men så fant vi ut at hun liker å holde en skje selv. Hun er så komisk at hun ofte mister skjeen, da nekter hun å åpne munnen helt til hun får den tilbake. Hun hadde behov for å undersøke maten litt også.

Skrevet

Vesla her gapte først til alt og slukte alt vi ga henne. Men etter en magesjau på en uke ville hun ikke ha noen ting. Nå går det saaakte framover og får i henne litt grøt og litt fruktmos noen ganger om dagen, men ellers går det i mme. MYE mme.

Hun liker også å holde i ei skje. Så vi har to skjeer, og så bytter hun og jeg på hvilken skje vi holder. Hun liker også å få feks eplebit i hånda, men hun har fått 6 tenner allerede så hun biter over alt for store biter til at hun klarer å håndtere dem så er litt forsiktig med det. Har kjøpt sånt nett til å ha frukt i, men hun skjønner det bare hvis det er appelsin i.

Hun er rett over 7 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...