Gå til innhold

Student, har man rett på sosialhjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en litt vanskelig situasjon, er student, og har ennå ikke fått napp på noen sommerjobb.

Skal fortsette å søke på alt som dukker opp, men om jeg ikke skulle få noe, har vi da rett på sosialhjelp i sommerferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"vi da rett på sosialhjelp i sommerferien?"

Om dere har barn så har dere kankje rett på noe hjelp. Ellers: Nei

Skrevet

Tviler jeg vel på, er jo derfor du får 16 000 to ganger i året, disse skal jo fordeles da.

Det er likt for alle..

Skrevet

16:38

Jeg skrev ikke "vi har da rett på sosialhjelp i sommerferien?"

Jeg skrev OM jeg ikke skulle få meg en jobb, har vi da rett på sosialhjelp? Det var et spørsmål.

Men takk for svar.

HI

Skrevet

Jeg er student, og får penger fra lånekassen i sommerferien

Skrevet

16:44: Hvorfor får du det? Skolen min har ingen sommerkurs o.l

HI

Skrevet

Til informasjon, annie 16.44; Lånekassen utbetaler kun stipend/lån fra og med august til og med mai/juni - dvs NULL utbetalinger i sommerferien hvis man da ikke har rettigheter til foreldrestipend/fødselsstipend (fikk selv utbetalt i sommerferien da jeg hadde rettigheter til fødselsstipend)

Til HI, jo du har rett til supplerende stønad til livsopphold i sommerferien dersom du ikke har inntekt. Nav prioriterer barnefamiliere fremfor alle andre. Ta kontakt med ditt lokale Nav-kontor for informasjon.

Lykke til videre og gi faen i negative kommentarer her inne ;-)

Skrevet

og det skulle selvsagt stå "barnefamilier"

- Annie 16:54 -

Skrevet

Nei du får ikke sosialstøtte om sommeren om du ikke får deg sommerjobb når du er student med familie. Faren til barna mine fikk værtfall ikke det for et par år siden. Det tilbudet de gir deg er et du kan få jobbe mot drittbetaling, en gitt sats pr dag uansett hva du blir satt til å gjøre og det kan være veldig mye rart. Var værtfall sånn for et par år siden. Hadde ingenting å si at man var student og hadde familie.

Skrevet

spørs hva du studerer- kunne du tenkt deg å jobbe på sykehjem ol? så lønner det seg å ringe i tillegg til å sende skriftlig søknad.

Av erfaring vet jeg dette.'

Lykke til:)

Skrevet

Alle som ikke har inntekt har rett på sosialhjelp/penger til livsopphold. Selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...