Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med dette?

Jeg har bestilt fra Danmark i går, og gleder meg! Jeg har lange sykluser etter pilleslutt (41-45 dager) og kan godt tenke meg å redusere litt på lengden;)

Hvis dere googler vitex + gravid (f.eks) kommer det opp en rekke tråder hvor kvinner har hatt suksess med dette.

Noen som er med å prøve;)

Jeg venter mensen til helga, starter første blødningsdag om pakken er kommet i posten til da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte vitex for 2 år siden når jeg forsøkte å bli gravid. Slet da med tullete sykluser .Varierte i lengde, lutealfasene ble kortere og kortere. Spotting og svært ømme bryst mellom El og mens. Tegn på progesteronmangel/østrogendominans.

Begynte på Vitex(og 120 mg B6), og allerede andre syklusen etter at jeg begynte merket jeg bedring. 4 syklusen ble jeg gravid. Hadde da prøvd å bli gravid i nesten ett år. Vanligvis må man regne med at det tar mellom 4 og 7 mnd før man merker noe resultat, så jeg var heldig der.

Jeg brukte først kapsler, men gikk over til tinktur. Når jeg ble gravid halverte jeg dosen og fortsatte å ta den noen uker til, siste uken jeg brukte det halverte jeg dosen enda en gang. Var vel da ca 8 uker på vei.

Nå vurderer jeg å prøve det igjen. Har ikke planer om graviditet med det første, men syklusen er ikke som den burde være etter graviditet og fødsel, så tenkte å se om jeg kunne få den på rett kjøl.

Skrevet

Jeg har brukt Vitex i 2 sykluser nå, og er gravid ;))

Tilfeldig ?? Kanskje... hehehe...

For syklusen din vil jeg anbefale Efamol (www.caredirect.no), den oppretter hormonell balanse og gjør livmorslimhinnen tykkere og mer beboelig.

Føler at den har vært til STOR nytte for meg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...