nifficat Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Hei. Jeg tar sjansen på å spørre deg her, for det virker som du vet mye om stoffskifte og fertilitet Det er så utrolig vanskelig å få svar på dette fra de legene jeg har spurt. Jeg fikk svar på blodprøvene; THS er 0.53 (for høyt), Fritt T4 er 16.2, Fritt T3 er 4.6 og TPO -1300 (vet ikke om det er større eller mindre enn 1300, når spissen på piltassen peker mot 1300). Herregud, jeg er hormonell og tom i hodet akkurat nå Tror du jeg bør vente til TSH`en blir litt høyere før jeg tar flere forsøk? Jeg tenkte jeg kunne sende en mail til Hausken, og spørre om dette også. Jeg kan si i fra hva han event svarer
Håpefull38 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Hei nifficat! TSH er helt fint, det samme er FT4 og FT3. Men ser du har masse antistoffer i kroppen, og det er ikke bra når du skal bli gravid. Jeg hadde akkurat samme tallet da mitt var på det høyeste (det betyr over 1300). Fikk beskjed om at jeg ikke måtte finne på å bli gravid før den var kommet ned. Legen sa det foregikk masse rart i kroppen min. Dette var i hvertfall beskjeden jeg fikk fra legen min, så det blir spennende å se hva du får vite hos Hausken!
nifficat Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Tusen takk for svar Kan jeg spørre om du vet hvordan man får ned TPO`en? Vet du noe om årsaken til høy TPO?
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Hei følger deg på sidelinjen her... Dette bør du jo få avklart kjapt Niffi så du ikke "bruker opp" egget til ingen nytte!!! Kan du ta kontakt med Håpefull sin lege kanskje? Hvorfor blir du ikke bedre følgt opp rundt dette? Kan Prednisolon hjelpe? Klem...heier så veldig på deg!!!!
Håpefull38 Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Vet ikke hva årsaken til høy TPO er. Noen får veldig masse antistoffer i kroppen. Min gikk ned da jeg opererte ut kjertelen. Det tok noen mnd. Den høye TPO-en ble avgjørende for om de skulle ta ut deler av kjertelen eller hele. Spesialisten ville bare ta ut deler, mens fastlegen min mente jeg burde ta ut hele pga at jeg kom til å få det tilbake. Og da måtte jeg opereres på nytt. Spesialisten mente det ikke var nødvendig, men kontaktet professoren på det sykehuset jeg skulle opereres, og da fikk jeg brev etter få dager om at de skulle ta hele kjertelen. Takk og pris for at fastlegen stod på sitt! Har ikke villet ha noe med han "spesialisten" å gjøre etterpå. Har du kontaktet fastlegen din for å høre hva du skal gjøre med dette? Prednisolon hjelper vel mot dette, men jeg ville ventet til det kom ned mot normalen, for nå er det veldig høyt! Håper du finner raskt ut av det så du kommer i gang igjen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå