Gå til innhold

Noen med erfaring med urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33 uker på vei og fikk dette påvist i forrige uke. Verdiene på laukacytter var L+3. Har tatt antibiotika i en uke, leverte ny urinprøve i dag og verdiene var like høye. Antibiotikaen har ikke hatt noen virkning. :( Er det noen andre her som har opplevd det samme? Fikk dere ny medisin da eller hadde det utviklet seg til nyrebekenbetennelse? Legen skulle ringe meg igjen i morgen, men jeg sitter her og bekymrer meg for nyrebekkenbetennelse... :(

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har det nesten kronisk i sv.skapet. min var vel på +4 sist gang, men jeg får ikke noe antibiotika for det, for det går ikke bort. Jeg er bærer av strept b, kan jo hende at du har fått dette da? men de setter deg nok opp på andre med hvis de mener at det vil fjerne uvi.

God bedring! Det er noe herk og ha.

Skrevet

Samme her. Går ikke over. Min 2 ti dagerskur nå og fortsatt +3. Er i uke 26+4 og har myyye kynnere. Håper jeg snart kan få knekt dette drittet. God bedring, vet hvordan du har det.

Skrevet

hei.jeg er nå på min 2 kur. begynner å bli lei, men min mamma hadde det 3 ganger på rappen med meg(første) så du kan jo undersøke om din mor hadde det samme med den første. jeg er nå i uke 28 og har fått en annen medesin nå enn den jeg fikk sist, jeg går så lagt at jeg tisser blod før jeg opptager infeksjonen. men de fleste som går vinterhalvåret gravid får ofte i allefall 1 infeksjon.. lykke til :)

Skrevet

Ja det har jeg hele tiden denne gangen. Forrige svangerskap hadde jeg det bare en gang. Denne gangen har jeg hatt det tre ganger. Først fikk jeg en pencelin kur som het Selexsid, den hjalp ikke i det hele tatt. Men tror den er ganske svak. Så fikk jeg Bactrim og den hjalp godt. Regner med at det er noe som kommer igjen med jevne mellomrom i dette svangerskapet. Min mor hadde det mye med meg også. Nyrebekken betennelse vil du kjenne godt i ryggen tror jeg. De har spurt meg om jeg kjenner det i ryggen i hvertfall. Så dunker de godt rundt der nyrene ligger. Men ellers er jo urinveisinfeksjon forferdelig vondt da. God bedring til deg.

Skrevet

Leukocytter kan også bero på forurensing. Etter jeg ble gravid har jeg hatt +3 på leukocytter på alle urinprøver som ikke er morgonurin. Når jeg tar prøven på morgonen etter å først ha vært i dusjen er de helt fine.

Om det er utslag på stix er det veldig viktig at urinen blir sendt til dyrkning for å få et "fasitsvar" om det er noen bakterier der og hvilken antibiotika de er følsomme før. Kanskje du fikk feil antibiotika første gang eller at du trenger en lengre kur.

Annonse

Skrevet

Takk for alle svar og god bedring ønsker! :)

Godt å høre man kan ha urinveisinfeksjon uten at det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse i hvertfall! Jeg tror jo også jeg ville merket det om jeg hadde fått det, men jeg har heller ikke kjent noe til urinveisinfeskjonen utenom at det presser litt mer der nede.

Det er Selexsid jeg har tatt nå, så da regner jeg med at jeg får ny kur. De skulle sende denne urinprøven også til dyrking...

Jeg leverer alltid morgen urin til kontrollene.

Uff, ja, noe herk er det uansett med eller uten plager! :( Har hatt urinveisinfeksjon èn gang før. Da gikk jeg i barnehagen og jeg husker det så godt, det var jo så vondt! Rart og tenke på at jeg nå da kjenner ingen ting... Det kommer vel etterhvert hvis ikke en ny kur skulle ta knekken på dette...

Liker ikke å ta tabletter heller, ikke nå med baby i magen. Men jeg vet jo at legen ikke ville gitt meg noe som ville hatt påvirkning på barnet.

Jeg får bare vente på tlf. fra han i morgen og høre hva han sier...

Skrevet

Har hatt UVI sammenhengende siden midt i februar og har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse to ganger. Du kjenner det hvis det går så langt! For min del begynte det med litt ømhet i ryggen, så frysninger og feber og til slutt så vondt at man kan verken gå eller sitte. Og dette eskalerer fort, hos meg bare på en ettermiddag. Hele allmenntilstanden blir dårlig. Jeg har nå hatt fire kurer på rad, pluss vært innlagt på sykehuset og nå er det tilbake igjen. Klarer å leve med det så lenge jeg går på penicillin men så går det bare noen dager etter endt kur før det er tilbake.

Både fastlegen, legevakten og KK har alle hatt et ganske avslappet forhold til dette. Har lest mye greier om fare for prematur fødsel, men har overhode ikke inntrykk av at noen stresser med dette...

Så nå orker jeg ikke gå til legen før det blir vondt igjen. Får vel bare en ny kur å knaske på i noen uker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...