april*82 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg var på UL i dag, 12 + 3. Da legen gikk igjennom anatomien sa hun "her er nesebenet og det ser fint ut. vi liker det IKKE hvis det ikke ser bra ut". Jeg ble litt overrasket, for jeg trodde ikke hun hadde "lov" til å si så mye om det? Henger ikke det sammen med kromosomfeil/Downs? Kan jeg tolke det hun sa som at sannsynligheten for Downs er liten? Jeg hadde nok å tenke på der og da, så det ble ikke til at jeg spurte noe mer. Noen som har erfaringer/vet mer om dette enn meg? Alt annet så forøvrig veldig bra ut, så jeg er veldig glad. Uavhengig av hva dette med nesebenet betyr eller ikke betyr
Corneliuss Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg antar at han han siktet til kromosomfeil ja. Og da er nok sannsynligheten liten. Hvorfor skulle han ikke ha lov til å si noe om det, tenker du? På min tidlige ultralyd sjekket han også nakkefolden for å se om den var unormal (og dermed om det var større risiko for kromosomfeil). Og de over 38 år får jo tilgang på ekstra tester om man ønsker det ettersom kromosomfeil øker med alderen. Om man ønsker å ta bort barnet dersom det skulle være et avvik noen sted er jo selvsagt helt opp til mor og far. Det er jo noen som velger å ikke ta ultralyd pga dette ettersom de ikke ønsker å få dette valget. Fryktelig glad for at jeg selv ikke har vært i den situasjonen... =/
♡ Love ♡ Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Jeg var også på ul i uke 12, da sa gyn at ''der ser du nesebenet'' og sa at de med downs har ikke neseben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå