Grateful mom Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Føler jeg prøver det meste nå.. at det ser spennende ut, ikke overkoke ting osv... Men hun vil liksom ikke smake på noe særlig, spiser stort sett bare kjøtt til middag med litt saus. En gang i blant liker hun plutselig brokkoli, og kanskje gå å knaske på rå minigulrøtter innimellom. Men er det bra nok eller burde jeg prøve å lure henne i det på andre måter fram til hun blir litt større? Hun spiste "alt" tidligere når hun var ca året, men nå er det slutt på det gett...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Vi bruker litt psykologi - vi later som vi vil har f.eks grønnsakene som ligger på middagstallerken til sønnen vår. Da blir han veldig op tatt av at det er sitt og sier "Min"!!!! og putter det i munnen. - og samtidig oppdager han da at kanskje avocado er litt godt!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Gutten vår er veldig opptatt av løver og krokodiller om dagen. Igår ville han ikke smake på middagen, noe som er helt vanlig, så sa vi det var løvemat... da ble fort mye mer interessant gitt... :-)
lille sprelle Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Ikke jeg som startet tråden, men har samme "problem". MEN 2-åringen lar seg ikke lure på noe som helst vis. Det eneste vi har klart å få inn litt av når det gjelder grønnsaker er faktisk helt tynnstrimlet gulrot. Hun spiser imidlertid alt av frukt og bær - det er yummy å få tyttebærsyltetøy bart f.eks........
Grateful mom Skrevet 16. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2010 Ja det er sant, tynnstrimlet gulrot kan gå ned faktisk.. Huff, det er så frustrerende, spesielt når hun likte alt mulig før! Men - det er nok viljen det står på, også har hun vel bestemt seg for at hun ikke liker det før hun smaker på det, for hun spiser visstnok det meste av grønnsaker som hun får i bhg fikk jeg greie på i går... så det er nok ingen krise uansett.. Men - likevel så frustrerende... hva gjør vi galt liksom...?!? Omvendt psykologi har ikke begynt å funke enda her i gården, vet ikke om hun er for liten...? Hvis vi sier sånn; "ikke spis grønnsakene dine" så sier hun bare blid og fornøyd "Nei!", og hvis vi prøver å si at nå kommer vi å spiser maten din sier hun bare "Ja!!" og syns det hele er ganske så artig... Men har tenkt litt på det med løvemat og prinsessefisk og sånne ting.. Se om det funker etterhvert.. "kometkameratblomkål...?" Men heldigvis er hun glad i kjøtt og spesielt fisk. Suppe elsker hun, så jeg kan alltids ta en runde med stavmikseren så hun ikke ser hva hun spiser men da kommer vi jo liksom ikke noe lenger.. men kanskje hvis det bare er en periode...
Sistah*G07*J09* Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Her i huset skifte 2,5åringen mening for hver dag som går. Det han likte en dag, liker han ikke neste dag osv. Har funnet ut at han liker rett og slett ikke poteter. Men gulrot går greit. Så visst han pirker i maten, så legger jeg 4-5gulrotbiter tilside, å så spør jeg om han kan telle bitene inn i munnen. Å det gjør han. Å så nn fortsetter vi med 4-5nye biter Noen ganger så hjelper jeg han, så det han spiser blir fly på gaffelen o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå