Gå til innhold

God og veldig enkel middag? Sunn og fresh..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en venninne på middag og ferieplanlegging i dag. Har dårlig tid til både handling og matlaging, og har lyst til å lage noe sunt og godt. Har dere snille & kloke damer noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskepakker.

Fiskefilet uten skinn og ben legges i folie. Sprinkle med olivenolje, dryss over hakkede urter, salt og pepper, legg i ønskede grønnsaker. Lukk folie og bak i ovnen. Server med ris eller potet. Dressing av kesam med hvitløk, dill, sitron og pepper er godt ved siden.

Skrevet

Takk, bra innspill! Jeg har egentlig ikke vært så flink med disse tidligere, har en tendens til å være uferdig, uferdig, uferdig..overstekt! Hvor varmt og hvor lenge ca baker du?

Skrevet

Grov pasta

Kjøttdeig

Hjemmelaget pastasaus:

Knuste tomater

Timian

2 fedd hvitløk

En slump med fløte eller Creme fresch

Dette hadde vi i går og det smaker kjempegodt :-))))

Skrevet

Aldri prøvd å kreme tomatsausen før, hørtes kjempegodt ut :-) Takk!

Skrevet

det er helt nyyyydelig :-) Og om du ikke kremer den er det veldig godt og bruke til pizza :))

Skrevet

Fylt paprika blir det her i dag, veldig lettvint å lage, men tar litt tid siden de skal stå i ovnen en stund.

Jeg lager bare til meg selv og bruker da 2 paprikaer, 1 gul og en rød. Deler de litt nedenfor toppen, og tar ut kjernene.

I dag bruker jeg kyllingfarse å fylle de med, men vanlig kjøttdeig kan også brukes:

1 pk kyllingkjøttdeig, ca 300 gr

1 ts salt

1/2 ts pepper

frisk eller tørket estragon og timian

litt finhakket paprika.

1/2 dl fløte

1 egg

3 dl Buljong

Blander kjøttdeigen, salt, pepper sammen så det blir seigt, lettest å gjøre i en foodprocessor. Blander så i paprika, krydderurter, egg og fløte.

Fordeler farsen i paprikaene. Setter de i en ildfast form og heller buljong i formen. Stekes i stekeovn ved 175 gr i 45-60 min.

Lag saus av kraften i formen ved å jevne med litt maisenna og fløte.

Serveres med ris.

Jeg tok av litt farse som jeg lagde kjøttboller av til 1 åringen min, disse skal han få sammen med ris og grønnsaker.

Skrevet

Det hørtes også veldig godt ut! Kanskje jeg skal prøve det til helgen når jeg har litt bedre tid.

Skrevet

Jeg lager svinefilet og chilikål i dag, dritgodt!

Var kjempeskeptisk da jeg så oppskriften på matprat.no, men det smaker helt fantastisk! Magert og kjempegodt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...