Berta_78 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Skal ha en venninne på middag og ferieplanlegging i dag. Har dårlig tid til både handling og matlaging, og har lyst til å lage noe sunt og godt. Har dere snille & kloke damer noen tips?
Teline Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Fiskepakker. Fiskefilet uten skinn og ben legges i folie. Sprinkle med olivenolje, dryss over hakkede urter, salt og pepper, legg i ønskede grønnsaker. Lukk folie og bak i ovnen. Server med ris eller potet. Dressing av kesam med hvitløk, dill, sitron og pepper er godt ved siden.
Berta_78 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Takk, bra innspill! Jeg har egentlig ikke vært så flink med disse tidligere, har en tendens til å være uferdig, uferdig, uferdig..overstekt! Hvor varmt og hvor lenge ca baker du?
....mammatilto... :))) Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Grov pasta Kjøttdeig Hjemmelaget pastasaus: Knuste tomater Timian 2 fedd hvitløk En slump med fløte eller Creme fresch Dette hadde vi i går og det smaker kjempegodt :-))))
Berta_78 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 Aldri prøvd å kreme tomatsausen før, hørtes kjempegodt ut :-) Takk!
....mammatilto... :))) Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 det er helt nyyyydelig :-) Og om du ikke kremer den er det veldig godt og bruke til pizza )
Babyønske �� Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Fylt paprika blir det her i dag, veldig lettvint å lage, men tar litt tid siden de skal stå i ovnen en stund. Jeg lager bare til meg selv og bruker da 2 paprikaer, 1 gul og en rød. Deler de litt nedenfor toppen, og tar ut kjernene. I dag bruker jeg kyllingfarse å fylle de med, men vanlig kjøttdeig kan også brukes: 1 pk kyllingkjøttdeig, ca 300 gr 1 ts salt 1/2 ts pepper frisk eller tørket estragon og timian litt finhakket paprika. 1/2 dl fløte 1 egg 3 dl Buljong Blander kjøttdeigen, salt, pepper sammen så det blir seigt, lettest å gjøre i en foodprocessor. Blander så i paprika, krydderurter, egg og fløte. Fordeler farsen i paprikaene. Setter de i en ildfast form og heller buljong i formen. Stekes i stekeovn ved 175 gr i 45-60 min. Lag saus av kraften i formen ved å jevne med litt maisenna og fløte. Serveres med ris. Jeg tok av litt farse som jeg lagde kjøttboller av til 1 åringen min, disse skal han få sammen med ris og grønnsaker.
Berta_78 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2010 Det hørtes også veldig godt ut! Kanskje jeg skal prøve det til helgen når jeg har litt bedre tid.
Hikken Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Jeg lager svinefilet og chilikål i dag, dritgodt! Var kjempeskeptisk da jeg så oppskriften på matprat.no, men det smaker helt fantastisk! Magert og kjempegodt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå