Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to dagene har magen blitt veldig stram på kvelden. Stor og oppblåst. Det har vært bedre når jeg står opp til i dag hvor jeg føler meg som en ballong som kan sprekke hvert minutt. Den har vokst veldig fort i de siste 3 ukene og føler rett og slett ubehag. Noen andre som har opplevd dette? Noe å bekymre seg over? Er 23 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjenner det du beskriver igjen fra mitt forrige svangerskap. Følte at det gikk så fort med den magen at huden liksom ikke klarte å holde følge. Men det gikk seg til etter en liten stund. Man vokser jo sånn i rykk og napp. Husker jeg smurte meg godt med fuktighetskrem så det ikke strakk så fælt, syns det hjalp. Føleleen av å være en ballong vedvarte riktignok, men pluteslig en dag er det over :-)

Skrevet

Hei du!

Sånn var det for meg i første svangerskap og fikk da noen strekkmerker på ryggen (ut mot siden av magen). Anbefaler deg å smøre deg med en bra krem da det kan hjelpe litt. Prøvde en veldig bra en fra Dr Greve (tror den het Strekkmerkekrem) her om dagen. Den får du på apotekene. Var ikke dyr heller og kanksje det beste jeg har prøvd =O)

Merker det litt til tider denne gangen også, men ikke like mye som sist =O) Det går seg til - og strekkmerkene plager meg ikke så mye lengre (synes de var grusomme med en gang de kom) - de synes lite nå som det snart er 3 år side de kom i alle fall.

Skrevet

Bra at høre at det er ikke bare meg. Bruker krem på magen og håper at jeg får ikke altfor mange strekkmerker selvom det blir sikkert litt. Får vel leve med det :) . Tror i tillegg at det var litt luft der som gir meg litt extra strekk følelse så jeg håper det føles ikke så ekstremt i de neste dagene.

Takk for svar!

Skrevet

Det der har jeg kjent flere ganger fra uke 23. Nå er jeg snart ferdig med uke 27 og jeg kjenner det stadig. Luft i magen eller ikke. Og ja det klør!! Jeg kjøpte meg mandelolje på apoteket og masserer det inn sånn nå og da. Det eller god krem demper kløen. Strekkmerkene lar seg ikke hindre uansett, men den intense kløen demper du med krem eller olje i alle fall :-) Magen vokser i alle fall og babyen med så noe bra er det jo :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...