Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å forstå dette (ang. utsettelse av fedrekvote, ferie og maksdato...)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 9.juli 2010. Vi velger 56 ukers permisjon. Ifölge beregning på navs hjemmesider, begynner jeg svangerskapspermisjon 18. juni 2010 og har makstid 14. juli 2011.

Jeg har 5 uker +1 dag ferie tilgode i år, som jeg skal ta i nov./des. 2010 samtidig med at pappaen tar 5 uker + 1 dag fedrekvote. Han skal utsette de resterende 5 ukene av fedrekvoten til etter endt permisjon 8för barnet er 3 år).

Vil maksdatoen til slutt da bli 5 uker tidligere enn den opprinnelig datoen, som var 14. juli - altså ca 9. juni 2011 (slik at min hjemmetid er over den datoen)?

Får forskjellig svar fra NAV... Er det noen som vet?

Kan jeg be arb.giver om å ta 5 ukers ferie for 2011 og deretter 2 ukers ulönnet perm. som en forlengelse av dette, slik at jeg begynner å jobbe igjen i aug. 2011?

Kjempetakknemmelig for svar :)

Skrevet

Tja, jeg er ingen ekspert men den totale lengden blir vel 56 uker + 5 uke ferie for 2011. Evt trekke fra den siste delen av fedrekvoten dersom den skal utsettes, men dersom siste del av fedrekvoten ikke kommer direkte etter du har hatt din del så må du huske å søke om utsettelse før du er ferdig.

Ja, du kan spørre arbeidsgiver slik du har tenkt.

Skrevet

Har du fått svar fra NAV at det er greit at du tar 5 uker + 1 dag ferie? Iht regelverket tillates det kun avvikling av lovbestemt ferie, dvs 4 uker + 1 dag.

Skrevet

Takk for svar.

Den 5. ferieuka er ikke lovfestet, så da får jeg lönn fra kommunen. De får ikke refusjon fra NAV den uka. Har snakket med NAV og kommunen om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...