Gå til innhold

Huff, er det bare jeg som lever "over evne" i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på tråden som går her om Luksusfellen. Jeg er som regel flink med økonomi, er den i familien som passer på forsikringer, regninger, bankavtaler, lån etc. Jeg har en del oppsparte midler og i tillegg en del nedarvede midler. MEN nå i permisjonen, spesielt de siste snøtunge månedene her, har shoppingen min tatt helt av! Spesielt på nettet!! Så jeg har ikke klart meg på lønnen min, men har tatt av sparepengene mine.. Huff, det er litt flaut, og jeg må ta tak i meg selv, men jeg har bare ett kjøp til før det må ta slutt..

Tror jeg rett og slett må begynne å jobbe igjen, for da har jeg ikke tid til slikt tull!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjon er svinedyrt! Kom deg ut i jobb så snart som mulig! ;)

Mitt forbruk var også helt hisides i permisjonstiden med shopping, café-besøk +++ Men det er heldigvis tilbake til normalen nå når jeg er tilbake på jobb igjen. Har knapt tid til å handle mat til familien føles det som noen ganger...

Skrevet

Ja det var slik jeg også følte det før jeg gikk ut i permisjon, at jeg ikke hadde tid til å handle mat engang.. Er jo gøy å plutselig ha skapet mitt og døtrenes fulle av kjekke klær (som PASSER, spesielt etter graviditet), men føles ikke kjekt å ha mistet kontrollen for første gang i mitt liv.

Skrevet

Jeg hadde bedre råd i permisjon enn jeg har nå... Nå går alle mine penger til bensin, bompenger, lunch og matbutikker.

Når jeg gikk hjemme, brukte jeg lite bil, jeg gikk til butikken, handlet mindre siden jeg måtte ha varene under vognen med dårlig plass. Var aldri på cafe, siden vi bor litt avsides og jeg hang med en venninne med barn på samme alder hos hverandre. Barseltreff var alltid hjemme hos hverandre. Shoppet jo litt innimellom, men gikk fint allikevel. :-)

Skrevet

ehh - da jeg hadde permisjon brukte jeg omtrent ikke penger.... hadde ikke krefter og var syk og hadde en krevende prematur som tok all min tid.

Så til tross for mindre inntekt, sparte jeg.....

Nå anbefales ikke det å være syk og ha krevende prematur, men det gjorde ikke så store innhogg i lommeboken (som regel var det andre som handlet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...