Gå til innhold

Babytravel VS Carena double swing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken søskenvogn hadde dere valgt av Babytravel og Carena double swing?

Vi skal kun bruke den på ferie, og det er til to forhåndsvis store barn:) Denne skal kun brukes som sove/hvilevogn.

Det vi syns er viktig med den er at de blir liten når man klapper den sammen, er lett å trille og at den kommer igjennom "vanlige" dører.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

¨Jeg har bare hatt carenaen og kan derfor ikke si noe om hvordan de er i forhold til hverandre.

Men, jeg var veldig fornøyd med carenaen, og det høres ut som den passer veldig bra i forhold til de kravene og bruksområdene dere har.

Den blir liten sammenslått (ikke noe problem å få den (med bag og det trenger jo ikke dere) bak i et relativt lite nissan sedan-bagasjerom.

Og den går glatt igjennom alle dører (som går helt opp). Dvs at den går fin igjennom verandadøra vår, men gjennom døra inn til stua går den ikke, for der får vi ikke opp døra mer enn 90 grader ut fra karmen.

Men aldri noen problemer i butikker, heiser, ytterdører, busser eller slike ting.

Også er den kjempelett å manøvrere og veier veldig lite.

Eneste aberet er kombinasjonen plasthjul og litt lite fjæring. Da kan det bli veldig humpete til passasjerene om en kjører i ulendt terreng.

Ellers er det veldig bra at seter/seterygger, kalesjer og bumper-bars er separate. Da trenger ikke begge ungene å ligge for om en vil/må det, og kalesjene tilpasses etter behov.

Skrevet

Høres supert ut:) Ser nok ut til at vi går for den vognen.

Skrevet

Flere som har erfaring med disse vognene?

Skrevet

Ingen erfaring med Carena, men vi har en Babytravel tvillingvogn. Har 19,5mnd mellom gutta. Har brukt den med hardbag til minste fra starten av.

Babytravel har 4 store hjul, 2 fremste svingbare. Den er derfor stødig opp og ned kanter og grei å trille på grus/ulendt terreng. Synes den er lett å trille, veier ikke sååå mye og er bare 76cm bred. Ingen håndbrems, men så har vi ikke bakker her. Vogna har en del lommer og romslig kurv under. Separate seter, så ungene ligger i hvert sitt "rom" når de sover. Sammenlignet med en annen dobbelvogn (husker ikke merket) og positivt med babytravel er stort/bredt fotbrett så ungene faktisk får hvilt bena, delt kalesje og ganske lang seterygg. Vår 2,5 åring, med lang rygg, har nå hodet i toppen av seteryggen. Den kanten er myk og fleksibel da. Han sover sjelden på dagtid, men han har da klart å sovne i vogna i det siste. Når den slås sammen brettes den i 3, så den blir ikke så veldig mye større enn ei singelvogn. Men den er litt uhåndterlig og det stikker ut litt deler her og der :) Hadde den med på to ferieturer med bil i sommer, gikk da greit å pakke "rundt" vogna. Kvalitetsmessig har den holdt seg like fint dette året som har gått, men det er kanskje ikke så viktig hvis du ikke skal bruke den så mye...

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med noen av disse vognene.

Tenkte bare jeg ville fortelle om min erfaring med carena generelt. Jeg har hatt 2 carenavogner. De er greie, de er fine, de er praktiske. Men, de bærer preg av at de er rimelige. Mine har faktisk gått i oppløsning. Hjulene skaper seg, trekket rakner. Jeg endte opp med å kjøpe en brio race, og den er veldig mye bedre kvalitet!

Så min erfaring er at det er gode vogner om det ikke kreves så masse av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...