Liten gutt i magen<3 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Trodde det bare var i ansikt... Han er 4 uker og det blir bare verre... vanlig?
MathildeC Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Det kan jo være så mye rart, melkeutslett f.eks.. Jeg ville bare fortelle om min egen liknende erfaring med vår førstefødte, og det er at hun fikk utslett i ansikt og i hodebunn (tjukt tjukt tjukt i hodebunn, og væskende :-( ), og litt utslett bare på kroppen - på de typiske eksempunktene. Hun har utviklet atopisk eksem, dog ikke av en spesielt alvorlig variant heldigvis. Dette bare for å fortelle om vår situasjon den gangen, sier IKKE at det er det gutten din nødvendigvis har!!
mrs. m Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Jeg trodde også det min hadde var hormonutslett og jeg bare ventet og ventet på at det skulle gå over, men det gjorde det aldri. Ble bare verre. Så nå viser det seg at det er atopisk eksem. Han har ganske mye i kinnenen, litt i hodebunnen og littegrann på brystet.
morromor Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Har opplevd det samme på min lille jente, jeg hadde eksem da jeg var liten, og da jeg fikk min lille hadde hu en del hormonutslett som ikke forsvant, prøvde å forklare dette til helsesøster, men hu sa bare at neinei, det er bare sånn hormonutslett.. Det var eksem.. Det begynte i hodebunnen og panna, så bevegde det seg nedover til kinnene og halsen, deretter bak i nakken og litt på brystet.. Heldigvis fant jeg en utrolig bra eksemkrem som funker helt fantastisk!! Skulle ønske den fantes når jeg var liten, foreldrene mine smørte meg inn med tjære Den kremen heter eksemkrem fra Norvis, og etter å ha brukt den i to dager så jeg STORE forbedringer! Den inneholder bare naturlige ingridienser å Når utslettet går over smører jeg med hudkremen til Mori Of Norway. Den er også bra for atopisk hud. Gla jeg fant disse produktene som funker så bra, så kanskje jeg slipper å ta i bruk kortison ol..
karamba9 Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Oh, så bra jeg leste ditt innlegg- sliter litt med eksem vi også, har ikke lyst til å begynne med kortison, så prøver gjerne eksemkrem som du nevnte. Hvor kjøper jeg Norvis eksemkrem og hudkrem Mori of Norway???
karamba9 Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 ups, det var ikke så vanskelig med google har bestilt begge to og gleder meg til å prøve eksemkrem...stakkars gutten min klør seg så veldig når han sover noen ganger, og jeg våkner hver gang...
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Ser du har fått mange nedslående svar her. Min gutt hadde hormonutslett som spredte seg til hodebunn, hals, nakke og bryst. Det var ILLE, huden sprakk og blødde, og han fikk bare sove der det var kjølig (vi var mye ute, for å si det sånn). Hs sa at jeg skulle la det være, og at det kom til å gå over av seg selv, men til slutt klarte jeg ikke å se på at han pintes lengre. Jeg kjøpe A-creme (en liten brun glasskrukke fra apoteket). Utslettet ble bedre i løpet av noen timer, og etter 3-4 dager var det helt borte :-) Lykke til.
lille sprelle Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Vi hadde noe sånt i noen uker mener jeg å huske. Det gikk over av seg selv. Er du usikker, kan du bare ta kontakt med helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå