Gå til innhold

sliter med å komme over MA+SA i fjor høst- noen råd/flere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mistet i september- MA som endte i utskraping- har aldri følt meg så liten og stusselig. Må innrømme det sitter i.

Så opplevde jeg SA 6-7 uker etter dette.

Rakk da å føle sterkt at jeg hadde mislykkes i dette her.

Og så ble jeg så sjokka.

Nå er jeg gravid i uke 19 og selvsagt veldig glad for det, men den følelsen av å ha mislykkes og den skuffelsen at det ikke ble April eller Juni barn sitter i ennå, selvom jeg er glad i september ungen jeg bærer på såklart.Og så syns jeg det er så sårt at folk vet om at jeg gikk på trynet.

Noen andre som har det sånn eller som kan gi et råd?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har selv mistet 4 ganger, og forstår at du føler at du mislykkes i dette. Har det på samme måten.

Men må si at jeg synes du er veldig heldig som faktisk er 19 uker gravid nå, og det skulle jeg gjerne vært selv og. Så mitt råd til deg er at du må prøve å legge bak deg de svangerskapene som ikke gikk bra, og tenke fremover. Hørtes kanskje litt strengt ut dette, men man må prøve å være glad for det man faktisk har.

Skulle gitt veldig mye for å være 19 uker gravid selv, men for noen er det ikke en selvfølge at man kommer dertil.

Ønsker deg masse lykke til, og håper du klarer å glede deg over den lille :)

Vi hadde planlagt veldig noeye aa faa sommarbaby og eg hadde termin i starten av juli. Mista i SA i veke 12 og det var eit stort sjokk (har to jenter fraa foer). Vart gravid igjen etter ein mens, men klarte ikkje aa glede meg over det i det heile tatt. Saag misunneleg paa dei som hadde like stor mage som eg skulle ha hatt og tenkte berre negativt rundt det aa faa ein oktoberbaby istadenfor (ingen barnehageplass feks!).

Drog paa tidleg ul i veke 11 og fekk vite at det er tvillingar. Fraa den dagen endra alt seg. Det var liv, og ikkje minst - det var to :-)

Eg har berre mista ein gong, men det var veldig toeft. Kvifor er det saa saart for deg at folk veit om at du har mista? Det er vel ingen som tenker at du har "gaatt paa trynet"? Kroppen din fungerar, han kan bere fram eit barn. Du er jo snart 19 veker paa veg og det er berre 5 veker til du er 24 veker og barnet vil med stor sannsynlegheit klare seg utanfor livmora.

Eg er ganske avslappa mtp abort no, men tenker likevel paa 24-vekers grensa. Daa kan eg tenke paa aa kjoepe vogn, bestemme navn etc.

• 2 uker senere...

Mistet 2 ganger i MA i 2006. I 2007 fikk vi en velskapt gutt. Var 2 gagner på tidlig UL og den vanlige i uke 18. Etter dette var jeg et par ganger ekstra på sykehuset for å sjekke da jeg følte det var mindre liv enn vanlig. Det gikk veldig bra.

Uansett. Du kommer til å være bekymret hele dette svangerskapet. Nå ser du frem til at du skal komme så langt på vei at det i hvert fall går an å redde barnet dersom det skulle bli født for tidlig. Jeg husker jeg var bekymret til siste dag.

Dette var vel ikke noen råd å komme med, men for å få tiden til å gå fortere så prøv å være opptatt med noe hele tiden. Skaff deg en "travel" hobby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...