Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støtter nurket1 her. Alle sier jo at det er så enkelt.

Vi kan jo bare stå på hodet i timesvis til egget fester seg. Eller så er det bare å verpe litt bedre egg ;)

Den som bare kunne latt mannen hoppe over seg og bli gravid, som noen sier ;)

Be om at de resnser deg opp innvendig :-D

Røntgen eller lap????

Nå skal ejg være forsiktig her altså, men jeg har selv nå prøvd siden tidlig i 2008, uten en eneste graviditet. Hadde lap i februar og nå er jeg en dag over IKM med en svak rosa strek....

Så OPERASJON må bli mitt bidrag ;-)

Annonse

Ikke gi opp! Hos meg oppdaget de høyt stoffskifte da de tok prøver i forbindelse med fertilitetsutredning. Jeg måtte vente i 1.5 år og var også helt fortvila. Ble mye snørr og tårer her også, men det må jo ut! Jeg har prøvd i ett år nå, men ikke blitt gravid enda. Har enda noen forsøk igjen, så jeg har ikke gitt opp enda.

Vet veldig godt hvordan du har det nå!

Trøsteklem til deg:-)

NB! Det var mye komplikasjoner som gjorde at jeg måtte vente så lenge! ( Stoffskiftet hadde laget problemer med øynene så de ikke kunne bruke radioaktiv jod for å slå ut kjertelen, udugelig "spesialist", operasjon, oppdaget kreftsvulst i kjertelen da den var tatt ut, innstilling av medisindoser).

Ja, den som hadde hatt en fasit!

Men mange trenger opptil 10 forsøk for den sitter.Og kanskje flere.Andre må ty til andre "midler"pga div. diagnoser.Vi fikk ingen diagnose og ville prøve ED og ble gravid med en gang. Jeg hadde "kun" 4 søskenforsøk før vi gikk videre til ED.Var sliten av IVF.Angrer ikke et sekund :-)

Veien er ofte lang, men de fleste kommer i mål en gang. En maaaager trøst.I en hard IVF-hverdag...

SUPERVIKTIG å få ryddet opp i kroppen nå før neste forsøk...

Kan noe av dette hjelpe?

- akupunktur

- homøopat

- soneterapi

- hausken

- legen til håpefull

- kostholdsekspert

Hva mer kan du finne på?

har du vært inne på sidene til stoffskifteproblem? Sikkert info der?

Stå på Niffi! Ikke gi opp!

Les mer om stoffskiftet på www.stoffskifte.org. Se denne linken: http://midttelemark.stoffskifte.org/alias.html?id=734491, der står det en del om anti-tpo og stoffskifteverdier. Står også mye bra på sida til den danske stoffskifteforeninga.

Annonse

Tusen, tusen takk for svarene, kjære dere.......................uten dere hadde dette vært MYE tyngre :)

Jeg har fått time hos endikrinolog på Volvat allerede på onsdag, så da ser jeg frem til å høre hva hun sier. Jeg fikk også svar fra Arne på Hausken, som mente at siden T4 var så fin, skulle det ikke være noe problemer med å ta fryseforsøk nå. Men han var litt usikker angående antistoffer, og foreslo prednisolon. Det kjennes mest riktig ut å utsette forsøket til vi har fått snakket med endokrinologen, og få høre hva hun sier. Kanskje vi er i gang allerede neste syklus, hvis jeg kan bruke prednisolon før forsøket og under. Jeg skal også høre med fastlegen min om jeg kan få utskrift av stoffskifteprøvene mine de siste årene, slik at hun på Volvat kan vurdere de.

Hadde gått for ed på dagen nå, men samboeren min vil ikke :( Håper han forandrer mening, hvis disse to forsøkene ikke går. DA er jeg ferdig med vanlige ivf-forsøk, da!!!!!

Nevnte jeg hvor utrolig flotte dere er, og for en kjempestøtte dere er??????????? :-)))))))

God klem fra Niffi

Flott Niffi! Da skjer det noe...godt å lese!

Tror jeg hadde tatt kontakt med sjefen sjølv i Haugesund i tillegg...

Prednisolon er lurt...virket veldig godt på meg med endo..

Har du noen gang tatt LAP for å f.eks. utelukke endometriose? Ikke uvanlig for "gamle damer" som oss å utvikle dette fordi vi ble gravide sent...Har du vondt rundt mensen? Jeg fikk fjernet endo i forkant av Nurket1 og Nurket2...

Lykke til med forskningen...ikke rart vi som strever blir slitne etterhvert... Og så må man liksom kjempe alle kampene alene...med 100 kilo hormoner i kroppen...

Flink er du!

Klem

Hei dere...og tusen takk for svar :)

Jeg har vært hos lege på Volvat i dag, (er ennå i sjokk over prisen... nesten 2000 kroner for under en halvtimes konsultasjon + blodprøver....erre muli`?)

Men hun konkluderte med at stoffskiftet var helt fint, men ville ta noen blodprøver for å sjekke bl.a.stoffskiftet, D-vit og selen, blodprosent +++ Hun mente at anti-TPO ikke hadde noe å si i forhold til det å bli gravid. Kan det stemme??????????????????? Hun har lavt stoffskifte selv, så det virket som hun var interessert i feltet.

Fikk også svar fra Hausken, som mente at jeg hadde store sjanser for å lykkes, og at jeg godt kunne begynne med prednisolon i en ukes tid før forventet mens.

Håpefull38; det virket som legen din visste hva han pratet om, og han mente at du ikke måtte gå i gang med forsøk så lenge TPO`en din er så høy. Sa han hvorfor??

Nurket; vet du hvor man får kjøpt DHEA??? Håper du har det bra :)))

God klem fra Niffi....................som plutselig klatret noen trinn opp fra kjelleren....

Dhea blir gitt mye i USA og Hausken ga meg det pga alder :-)

Du er nok en god kandidat du og :-)

Selvsagt er det store sjanser for å lykkes...tenk på meg og hvor mange forsøk som måtte til...du er jo i startgropa enda du :-D

Stå på Niffi!

Dette går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...